Preot Constantin Necula. Până și mie îmi place

Hai să mai arătăm și preoți care chiar au stofă pentru ceea ce fac. Oameni cu care BOR ar face bine să iasă la înaintare și cu care ar câștiga mult mai mult respect decât au acum, când sunt văzuși ca o gloată de profitori și hoți.

300px-Necula_constantin_valer-247x300Numele lui e Constantin Necula, profesor la Facultatea de Teologie Ortodoxă „Andrei Șaguna” din Sibiu. Cred că unul dintre oamenii pe care i-aș putea asculta ore în șir, fără a mă înfuria pe mesajul pe care îl transmite, și m-aș distra copios în toate acele ore.

Omul știe să facă diferența dintre realitatea care îl înconjoară și dogmatică aspră propovăduită de călugării care ni se par duși cu pluta. Amândoi transmit, în esență, același mesaj, acela de supunere față de Biserică și, implicit, față de zeul ei. Dar cât de mult contează modul în care îți îmbraci mesajul? Haideți să vă convingeți împreună. Să îi ascultăm câteva dintre scenele în care răspunde, după conferințe, întrebărilor scrise anonim, de public. Primul clip e despre supunerea femeii față de bărbat și despre iubire:

Și în următorul clip vorbind la școala unde am învățat eu în Botoșani, Școala Nr. 13, din Botoșani, vorbind foarte pe scurt despre carduri, cipuri, și ipocrizie. Și printre altele despre comportamentul multor creștini. Dar trebuie ascultat până la capăt.

Acu … eu știu că nu ar fi trebuit, din punctul unora de vedere, să mă apuc să laud preoțime, dar trebuie să fim obiectivi și „să dăm Cezarului ce-i al Cezarului” și să recunoaștem că, în toată mulțimea de mahalagii, șpăgari și hoți, mai există și oameni de care ar trebui să se țină cont și a căror idei și opinii pot salva mult din reputația știrbită a BOR.