Dietele vegane: de la sănătate la demență

Mă tot uit zilele astea pe întinsul internet cum urlă unii la alții veganii și omnivorii. Și stau și mă mir cu câtă mândrie ne spun veganii că ei sunt mai buni decât noi. Nu mai departe acum câteva zile o clică vegană fără bun simț și total lipsită de civilizație au ieșit pe străzile centrului vechi al capitalei pentru a manifesta … împotriva cui? Sau pentru ce? Cert e că s-au apucat LEGUMICULTOLOGII noștri să se ia de oamenii care își mâncau liniștiți friptura.

11958150_1053630308015369_128699133674679285_o

În mintea mea încă mai stăruie 2 mari întrebări:

  1. Cum sfinții mumei lor au ajuns oamenii ăștia atât de „superiori” nouă? Pentru că eu personal nu văd nimic deosebit în a te lăuda că mănânci numai legume, în condițiile în care mâncarea gătită, în special carnea, au ajutat primii hominizi să își mărească capacitatea cerebrală și să ajungă la o rată de evoluție mulțumitoare în așa fel încât astăzi să ne minunăm în mod conștient de ceea ce fac tinerii, spălați pe întreaga scoarță cerebrală, prin capitală și cum se iau de oamenii de la terase.
  2. Cât de incult medical pot fi apologeții acestui tip de dietă? Deși medicii ne recomandă, în mod constant, o dietă echilibrată, care să conțină și vegetale și carne, din motive absolut obiective, de care vom discuta mai încolo, LEGUMICULTOLOGII au tupeu de a contrazice orice medic care nu e de acord cu ei, ba chiar de a acuza medicii și nutriționiștii care recomandă pacienților și altceva decât legume crude, de apartenența la cine mai știe ce organizație secretă care urmărește lichidarea umanității prin carne injectată cu (adaugă produse și compuși toxici).

De ce e atât de important să mai băgăm sub nas și altceva în afară de mâncarea vacilor pe care le protejează? Pentru a evita diferite carențe care ne pot trimite ușor fie la camera de gardă a unui spital de urgență, fie direct la secția „MORGĂ”, unde medicul legist, în urma unei autopsii, va stabili că am crăpat elegant în urma unuia din motivele pe care le voi enumera. Dar atenție: unele din problemele de sănătate pe care le voi enumera nu se instalează decât, în unele cazuri, după 2-3 ani, iar altele în câteva luni.

vegan

Deficiențe:

Vitamina B12 este o vitamină solubilă în apă, esenţială în special pentru formarea sângelui şi funcţionarea sistemului nervos. 92% dintre vegani, 64% dintre lactovegetarieni, şi respectiv 47% dintre ovo-lacto-vegetarieni  prezintă deficit de vitamina B12 (1); pot apare astfel apare anemia pernicioasă (2), declin cognitiv (3) mergând până la demenţă Alzheimer (4) şi alte tulburări neurologice (5), oboseală şi depresie (6).

Creatina este un acid organic sintetizat din L-arginină, glicină şi L-metionină. Principalul rol este acela de depozitare a energiei, intervenind în acumularea de masă musculară (7); în afară de musculatură, poate fi găsită şi în creier. Suplimentarea dietei cu creatină duce la creşterea masei musculare şi performanţelor sportive (8) ameliorarea cogniţiei (9). Dieta fără carne se asociază cu scăderea rezervelor de creatină.

Vitamina D3 (colecalciferolul) este vitamina esențială pentru fixarea calciului; se produce din colesterol, în piele, la expunerea la soare – expunere deficitară, din păcate, inclusiv din motivele false expuse aici. În alimentaţie, avem surse vegetale de vitamina D (D2, ergocalciferol) şi surse animale (D3, colecalciferol); vitamina D3 este însă mult mai eficientă decât omologul de provenienţă vegetală (10, 11). Deficitul vitaminei D3 înregistrat în dieta fără carne duce la boli cardiovasculare (11), cancer (12), scleroză multiplă (13), depresie (14), deficit cognitiv (15).

Carnozina este un dipeptid („pui” de proteină) format din histidină şi beta-alanină care blochează o serie de procese degenerative fiind o importantă resursă antioxidantă (16, 17), anti-ageing (18). Şi carnozina, şi beta-alanina se găsesc doar în produsele animale, nu şi în cele vegetale, motiv pentru care dieta fără carne se asociază cu deficitul de carnozină (19). Suplimentarea dietei cu surse de beta-alanină duce la creşterea carnozinei şi implicit la creşterea masei musculare (20).

Acidul docosahexanoic (DHA) este cel mai activ acid gras omega-3, care se găseşte în alimentele de origine animală (21). Omologul său din regnul vegetal, ALA (acidul alfa-linolenic, omega 3s din rapiţă, alge, alune, soia) este convertit ineficient de organism în DHA (22). DHA este esenţial pentru dezvoltarea normală a creierului (23); absenţa pe perioada sarcinii în dieta mamei are efecte severe asupra inteligenţei copilului (24).

Zinc: un mineral extrem de abundent în prostată (25) – deficitul fiind asociat cu prostatită (inflamaţia prostatei); intervine în transportul vitaminei A la retină şi este esenţial pentru formarea superoxid-dismutazei, cel mai potent antioxidant din organism cu efecte pronunţate anti-ageing.

Fierul este un mineral care nu necesită prezentare; ştim cu toţii că vegetalele verzi sunt bogate în fier (urzici, spanac, soia etc), dar puţină lume ştie că fierul „vegetal” se resoarbe mai greu (mai ineficient) decât cel de origine animală, motiv pentru care veganii (în special – pentru că fierul din spanacul gătit se resoarbe mai uşor) şi vegetarienii (în general) au deficit de fier (26).

Coenzima Q-10 (CoQ10), resursa esenţială de energie, fără de care viaţa nu poate exista, se găseşte preponderent în produsele animale şi este deficientă la vegetarieni (27, 28).

Grăsimile saturate şi colesterolul sunt sănătoase şi necesare: scăderea consumului de grăsimi şi colesterol duce la scăderea testosteronului (hormonul sexual masculin, responsabil de masa musculară, putere, apetit sexual) şi a cortizolului (hormonul care permite adaptarea organismului la stres) – ambele de nedorit (29)! Dieta fără carne şi produse animale duce la scăderea hormonilor sexuali la adulţi (30).

Bineînțeles că în urma acestor deficiențe apar …

Riscuri:

Cancer colorectal: vegetarienii suferă de cancer colorectal cu o incidenţă cu 39% mai mare decât omnivorii (32)

Fragilitate osoasă: deficitul de vitamină D3 duce la o mai proastă fixare a calciului în oase – fapt care duce la o densitate minerală osoasă scăzută la vegetarieni (33) care, probabil, la vârsta senectuţii va provoca osteoporoză şi fracturi.

Perturbarea funcţionării sistemului nervos: reciteşte povestea cu vitamina B12 – este extrem de importantă. În plus, dieta mamei influenţează formarea fătului (34) şi sănătatea sugarului (35), existând un curent de opinie care ajunge chiar la extremismul de a considera veganismul ca o formă de abuzare a copiilor (36, 37).

Afectarea fertilităţii, despre care s-a tot povestit.

Scăderea calităţii vieţii: chiar dacă vegetarienii sunt mai activi, fumează mai puţin, consumă mai puţin alcool şi au un indice de masă corporală mai mic, riscurile sunt mult mai mari pentru alergii, infarcte şi cancer (50% mai frecvente) comparativ cu „omnivorii” (38).

Anemie, prin deficit de B12 (anemie pernicioasă) şi fier (anemie feriprivă)

Despre faptul că veganismul a ajuns o religie, una în care cei care critică principiile sunt, nu de puține ori, bruscați verbal, considerați criminali în serie și alte asemenea calificative roz. Pentru că numai o sectă religioasă are pretenția de a impune tuturor celor din jur același mod de viață, de dragul unei zeități. În cazul nostru zeitatea supremă nu există, ci există mai multe zeități minore, animalele de consum, pe care veganii vor să le salveze de la sacrificiu.

Și ar mai fi încă un motiv pentru care veganismul a devenit o sectă religioasă, unul pe care toși îl veți recunoaște, pentru că l-ați văzut la toți religioșii acestei lumi. Idioții vegani impun aceeași religie a deficiențelor alimentare copiilor proprii, fie în perioada când încă nu li se poate da altceva decât laptele mamei, care va fi mai sterp în nutrienți decât sucurile produse de Coca Cola, ajungând la incidente asemeni celui mediatizat în Franța, unde o familie a refuzat să își ducă bebelușul la spital, deși era evident mal-nutrit, drept pentru care plodul a dat, în mod nobil, colțul la grădină.

Și o ultimă întrebare: s-a gândit vreunul dintre voi ce efecte ar avea asupra ecosistemului eliminarea cărnii din consumul uman? Pentru că ar trebui dublată capacitatea de producție a agriculturii pentru a susține nevoia de hrană a întregii omeniri. Și pentru asta ar trebui să ne axăm pe agricultura intensivă, care înseamnă îngrășăminte, pesticide, insecticide, care, la rândul lor ar cam otrăvi animalele. Ca să nu mai spun că ar trebui căutate noi zone propice agriculturii, care, din păcate, se află acum sub păduri.

Așa că, dragi vegani, mare parte dintre voi idioți, a forța 7 miliarde de oameni să treacă la un regim de alimentație bazat strict pe vegetale, ar face exact ceea ce nu vreți voi: ar distruge ecosisteme întregi și ar ucide cam toate animalele din ele. vegans

Sursa
Anunțuri

4 gânduri despre „Dietele vegane: de la sănătate la demență

Adăugă-le pe ale tale

  1. Faci niste mici greseli de argumentatie. Chiar daca pot fi de acord cu ideea ta de alimentatie echilibrata care sa includa si carne / produse de origine animala, dupa parerea mea e un fals argument. Majoritatea oamenilor care mananca ‘echilibrat’ nu mananca din motive legate de sanatate ci din pura placere. O friptura n-are nici in clin, nici in maneca cu ideea de mancare sanatoasa. E o bomba nutritionala in termeni de grasimi, proteine si alti compusi cancerigeni ce rezulta in urma procesului de gatire. La fel mezelurile rumegate obedient de marea masa de oameni. De branza, lapte (o secretie hormonala a unui animal), oua si alte alimente traditionale nu mai zic. In plus, stim bine ca la romani mancare = carne.

    Analiza ta despre deficiente nu tine cont de dezechilibrul pe care hrana traditionala o aduce in alimentatie. Daca te uiti putin peste niste statistici medicale, majoritatea bolnavilor de guta, inima, ficat, rinichi mananca ‘echilibrat’, in timp ce majoritatea vegetarienilor au indici de sanatate net superiori. E o dovada indirecta ca alimentatia predominant vegetariana este superioara celei de tip omnivor. Nu mai zic de calitatea carnii care poate proveni de la un animal, care la fel ca omul, poate suferi de nenumarate boli. Poate acum mii de ani cand hrana diversificata nu era disponibila, carnea ar fi avut un rol evolutiv, insa traim alte vremuri. Poti foarte usor sa fii vegetarian daca n-ar fi traditia si poftele in care am fost crescuti.

    Pentru ultima parte in care bati campii despre ecosisteme si ravagiile hranei vegetariene, iti recomand sa te mai documentezi. Industria crescatoare de animale este cea mai mare sursa de poluare la nivel global, mult peste fabrici, uzine, trafic. Vine greu de crezut, stiu.

    http://www.cowspiracy.com/facts/

    Apreciază

  2. Faci niste mici greseli de argumentatie. Chiar daca pot fi de acord cu ideea ta de alimentatie echilibrata care sa includa si carne / produse de origine animala, dupa parerea mea e un fals argument. Majoritatea oamenilor care mananca ‘echilibrat’ nu mananca din motive legate de sanatate ci din pura placere. O friptura n-are nici in clin, nici in maneca cu ideea de mancare sanatoasa. E o bomba nutritionala in termeni de grasimi, proteine si alti compusi cancerigeni ce rezulta in urma procesului de gatire.

    Majoritate oamenilor nici nu sunt interesați să mănânce sănătos. O fac, într-adevăr, din plăcere. dar o fac chiar și fără să știe. Acea bombă nutrițională, de care vorbiți, conține printre altele și caloriile pe care le ardem odată cu fiecare mișcare. Orice, de la deschisul laptopului, până la actul sexual (unul din cele mai consumatoare acte ale omului).
    La fel ca și caloriile pe care le folosește creierul pentru procesul continuu al datelor externe. Ardem informația, în timpul procesării, mai repede decât orice altă ființă de pe Terra, dar asta vine cu un cost imens: un consum de combustibil extraordinar de mare. E cam ca la mașini: motor puternic = consum mare.
    Cât despre compoziția fripturii, despre compoșii chimici … oare mai aveți astăzi, cu toată poluarea mediului și cu toată industrializarea agriculturii, produse care să nu conțină, la fel ca friptura de mai sus, tot felul de cancerigeni? Nu prea cred. Pesticidele folosite în agricultură sunt mult mai nocive decât antibioticele porcilor din fermă.

    La fel mezelurile rumegate obedient de marea masa de oameni. De branza, lapte (o secretie hormonala a unui animal), oua si alte alimente traditionale nu mai zic. In plus, stim bine ca la romani mancare = carne.


    Cine vorbea acolo de mezeluri? Știm cu toții, la fel de bine, că nu sunt decât umplutură, plină de tot felul de noxe, care nu are nici o valoare nutrițională, ba chiar mai mult dăunează. Eu nu am spus nimănui (să mor, și n-aș fi atât de prost) să aibă o alimentație bazată pe mezeluri.
    Brânza și laptele să știți că au un consum destul de ridicat. Nu e chiar cum v-ați aștepta. Și o spun asta din papucii omului care la 16 ani se ducea cu găleata de ouă, 2-3 pui și lapte la bidon de 2 litri, la piață, ca să aibă bani de tras o pereche de pantaloni pe buci.
    La români? Să vedeți cum e la nordici 🙂 Și da, românul are nevoie de carne. Unii dintre noi pentru că suntem angajați zilnic într-un efort constant de a supraviețui. Alții … doar pentru a-și etala statutul. Partea proastă e că nu mai țin cont de ce fel de carne și pun pe aceeași farfurie mezelurile cu mielul la grătar al lui bunicu.

    Analiza ta despre deficiente nu tine cont de dezechilibrul pe care hrana traditionala o aduce in alimentatie. Daca te uiti putin peste niste statistici medicale, majoritatea bolnavilor de guta, inima, ficat, rinichi mananca ‘echilibrat’, in timp ce majoritatea vegetarienilor au indici de sanatate net superiori. E o dovada indirecta ca alimentatia predominant vegetariana este superioara celei de tip omnivor. Nu mai zic de calitatea carnii care poate proveni de la un animal, care la fel ca omul, poate suferi de nenumarate boli. Poate acum mii de ani cand hrana diversificata nu era disponibila, carnea ar fi avut un rol evolutiv, insa traim alte vremuri.

    Nu știu despre ce statistici vorbiți dumneavoastră. Din ceea ce cunosc eu, personal, după 12 ani de stat prin spitale, e că nimeni nu te întreabă, nici la internare, nici după, dacă ești vegetarian sau nu. Și, în toți acești 12 ani pe care i-am petrecut pe diferite secții de spital, majoritatea bolnavilor erau vegetarieni, forțat, pentru că nu mai puteau să mănânce carne. Așta așa, ca o glumă.
    Dar da, e adevărat. Numai că, ca ceea ce spuneți dumneavoastră să fie complet adevărat, ar trebui să mai treacă măcar o generație, care să se împartă definitiv în vegetarieni, de diferite tipuri, și omnivori. Pentru că acum majoritatea statisticilor de acum sunt făcute pe o generație învechită, una care nu poate concepe decât foarte greu că există mese care nu conțin carne. Așa că, deocamdată, nu e decât un indicator de trend, mai degrabă decât o dovadă, fie ea și circumstanțială.
    Despre calitatea hranei am vb mai sus, nu e nevoie să ne repetăm.
    Nu, domnul meu, din păcate nu trăim alte vremuri. Nu suntem o specie care să se fi oprit din evoluție. Dovadă stau numeroasele mutații genetice, care tot apar, și care sunt, practic, încercări, de cele mai multe ori eșuate, ale naturii de a ne adapta la condițiile prezente. Așa că avem, în continuare, nevoie de combustibil.

    Poti foarte usor sa fii vegetarian daca n-ar fi traditia si poftele in care am fost crescuti.

    Foarte adevărat. Despre asta spuneam când am vorbit de trecerea unei alte generații, una care să știe că există și altfel de alimentație.

    Apreciază

  3. ”LEGUMICULTOLOGII ‘ sunt activisti si sunt vegani din motive etice, exista oameni care se gandesc si la alte lucru decat la binele propriu. Saracii oameni.. le-a cazut friptura in poale cand au venit LEGUMICULTOLOGII aia rai :))

    Apreciază

Mulțumim pentru feed-back.

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Blog la WordPress.com.

SUS ↑

%d blogeri au apreciat asta: