Dietele vegane: de la sănătate la demență

Mă tot uit zilele astea pe întinsul internet cum urlă unii la alții veganii și omnivorii. Și stau și mă mir cu câtă mândrie ne spun veganii că ei sunt mai buni decât noi. Nu mai departe acum câteva zile o clică vegană fără bun simț și total lipsită de civilizație au ieșit pe străzile centrului vechi al capitalei pentru a manifesta … împotriva cui? Sau pentru ce? Cert e că s-au apucat LEGUMICULTOLOGII noștri să se ia de oamenii care își mâncau liniștiți friptura.

11958150_1053630308015369_128699133674679285_o

În mintea mea încă mai stăruie 2 mari întrebări:

  1. Cum sfinții mumei lor au ajuns oamenii ăștia atât de „superiori” nouă? Pentru că eu personal nu văd nimic deosebit în a te lăuda că mănânci numai legume, în condițiile în care mâncarea gătită, în special carnea, au ajutat primii hominizi să își mărească capacitatea cerebrală și să ajungă la o rată de evoluție mulțumitoare în așa fel încât astăzi să ne minunăm în mod conștient de ceea ce fac tinerii, spălați pe întreaga scoarță cerebrală, prin capitală și cum se iau de oamenii de la terase.
  2. Cât de incult medical pot fi apologeții acestui tip de dietă? Deși medicii ne recomandă, în mod constant, o dietă echilibrată, care să conțină și vegetale și carne, din motive absolut obiective, de care vom discuta mai încolo, LEGUMICULTOLOGII au tupeu de a contrazice orice medic care nu e de acord cu ei, ba chiar de a acuza medicii și nutriționiștii care recomandă pacienților și altceva decât legume crude, de apartenența la cine mai știe ce organizație secretă care urmărește lichidarea umanității prin carne injectată cu (adaugă produse și compuși toxici).

De ce e atât de important să mai băgăm sub nas și altceva în afară de mâncarea vacilor pe care le protejează? Pentru a evita diferite carențe care ne pot trimite ușor fie la camera de gardă a unui spital de urgență, fie direct la secția „MORGĂ”, unde medicul legist, în urma unei autopsii, va stabili că am crăpat elegant în urma unuia din motivele pe care le voi enumera. Dar atenție: unele din problemele de sănătate pe care le voi enumera nu se instalează decât, în unele cazuri, după 2-3 ani, iar altele în câteva luni.

vegan

Deficiențe:

Vitamina B12 este o vitamină solubilă în apă, esenţială în special pentru formarea sângelui şi funcţionarea sistemului nervos. 92% dintre vegani, 64% dintre lactovegetarieni, şi respectiv 47% dintre ovo-lacto-vegetarieni  prezintă deficit de vitamina B12 (1); pot apare astfel apare anemia pernicioasă (2), declin cognitiv (3) mergând până la demenţă Alzheimer (4) şi alte tulburări neurologice (5), oboseală şi depresie (6).

Creatina este un acid organic sintetizat din L-arginină, glicină şi L-metionină. Principalul rol este acela de depozitare a energiei, intervenind în acumularea de masă musculară (7); în afară de musculatură, poate fi găsită şi în creier. Suplimentarea dietei cu creatină duce la creşterea masei musculare şi performanţelor sportive (8) ameliorarea cogniţiei (9). Dieta fără carne se asociază cu scăderea rezervelor de creatină.

Vitamina D3 (colecalciferolul) este vitamina esențială pentru fixarea calciului; se produce din colesterol, în piele, la expunerea la soare – expunere deficitară, din păcate, inclusiv din motivele false expuse aici. În alimentaţie, avem surse vegetale de vitamina D (D2, ergocalciferol) şi surse animale (D3, colecalciferol); vitamina D3 este însă mult mai eficientă decât omologul de provenienţă vegetală (10, 11). Deficitul vitaminei D3 înregistrat în dieta fără carne duce la boli cardiovasculare (11), cancer (12), scleroză multiplă (13), depresie (14), deficit cognitiv (15).

Carnozina este un dipeptid („pui” de proteină) format din histidină şi beta-alanină care blochează o serie de procese degenerative fiind o importantă resursă antioxidantă (16, 17), anti-ageing (18). Şi carnozina, şi beta-alanina se găsesc doar în produsele animale, nu şi în cele vegetale, motiv pentru care dieta fără carne se asociază cu deficitul de carnozină (19). Suplimentarea dietei cu surse de beta-alanină duce la creşterea carnozinei şi implicit la creşterea masei musculare (20).

Acidul docosahexanoic (DHA) este cel mai activ acid gras omega-3, care se găseşte în alimentele de origine animală (21). Omologul său din regnul vegetal, ALA (acidul alfa-linolenic, omega 3s din rapiţă, alge, alune, soia) este convertit ineficient de organism în DHA (22). DHA este esenţial pentru dezvoltarea normală a creierului (23); absenţa pe perioada sarcinii în dieta mamei are efecte severe asupra inteligenţei copilului (24).

Zinc: un mineral extrem de abundent în prostată (25) – deficitul fiind asociat cu prostatită (inflamaţia prostatei); intervine în transportul vitaminei A la retină şi este esenţial pentru formarea superoxid-dismutazei, cel mai potent antioxidant din organism cu efecte pronunţate anti-ageing.

Fierul este un mineral care nu necesită prezentare; ştim cu toţii că vegetalele verzi sunt bogate în fier (urzici, spanac, soia etc), dar puţină lume ştie că fierul „vegetal” se resoarbe mai greu (mai ineficient) decât cel de origine animală, motiv pentru care veganii (în special – pentru că fierul din spanacul gătit se resoarbe mai uşor) şi vegetarienii (în general) au deficit de fier (26).

Coenzima Q-10 (CoQ10), resursa esenţială de energie, fără de care viaţa nu poate exista, se găseşte preponderent în produsele animale şi este deficientă la vegetarieni (27, 28).

Grăsimile saturate şi colesterolul sunt sănătoase şi necesare: scăderea consumului de grăsimi şi colesterol duce la scăderea testosteronului (hormonul sexual masculin, responsabil de masa musculară, putere, apetit sexual) şi a cortizolului (hormonul care permite adaptarea organismului la stres) – ambele de nedorit (29)! Dieta fără carne şi produse animale duce la scăderea hormonilor sexuali la adulţi (30).

Bineînțeles că în urma acestor deficiențe apar …

Riscuri:

Cancer colorectal: vegetarienii suferă de cancer colorectal cu o incidenţă cu 39% mai mare decât omnivorii (32)

Fragilitate osoasă: deficitul de vitamină D3 duce la o mai proastă fixare a calciului în oase – fapt care duce la o densitate minerală osoasă scăzută la vegetarieni (33) care, probabil, la vârsta senectuţii va provoca osteoporoză şi fracturi.

Perturbarea funcţionării sistemului nervos: reciteşte povestea cu vitamina B12 – este extrem de importantă. În plus, dieta mamei influenţează formarea fătului (34) şi sănătatea sugarului (35), existând un curent de opinie care ajunge chiar la extremismul de a considera veganismul ca o formă de abuzare a copiilor (36, 37).

Afectarea fertilităţii, despre care s-a tot povestit.

Scăderea calităţii vieţii: chiar dacă vegetarienii sunt mai activi, fumează mai puţin, consumă mai puţin alcool şi au un indice de masă corporală mai mic, riscurile sunt mult mai mari pentru alergii, infarcte şi cancer (50% mai frecvente) comparativ cu „omnivorii” (38).

Anemie, prin deficit de B12 (anemie pernicioasă) şi fier (anemie feriprivă)

Despre faptul că veganismul a ajuns o religie, una în care cei care critică principiile sunt, nu de puține ori, bruscați verbal, considerați criminali în serie și alte asemenea calificative roz. Pentru că numai o sectă religioasă are pretenția de a impune tuturor celor din jur același mod de viață, de dragul unei zeități. În cazul nostru zeitatea supremă nu există, ci există mai multe zeități minore, animalele de consum, pe care veganii vor să le salveze de la sacrificiu.

Și ar mai fi încă un motiv pentru care veganismul a devenit o sectă religioasă, unul pe care toși îl veți recunoaște, pentru că l-ați văzut la toți religioșii acestei lumi. Idioții vegani impun aceeași religie a deficiențelor alimentare copiilor proprii, fie în perioada când încă nu li se poate da altceva decât laptele mamei, care va fi mai sterp în nutrienți decât sucurile produse de Coca Cola, ajungând la incidente asemeni celui mediatizat în Franța, unde o familie a refuzat să își ducă bebelușul la spital, deși era evident mal-nutrit, drept pentru care plodul a dat, în mod nobil, colțul la grădină.

Și o ultimă întrebare: s-a gândit vreunul dintre voi ce efecte ar avea asupra ecosistemului eliminarea cărnii din consumul uman? Pentru că ar trebui dublată capacitatea de producție a agriculturii pentru a susține nevoia de hrană a întregii omeniri. Și pentru asta ar trebui să ne axăm pe agricultura intensivă, care înseamnă îngrășăminte, pesticide, insecticide, care, la rândul lor ar cam otrăvi animalele. Ca să nu mai spun că ar trebui căutate noi zone propice agriculturii, care, din păcate, se află acum sub păduri.

Așa că, dragi vegani, mare parte dintre voi idioți, a forța 7 miliarde de oameni să treacă la un regim de alimentație bazat strict pe vegetale, ar face exact ceea ce nu vreți voi: ar distruge ecosisteme întregi și ar ucide cam toate animalele din ele. vegans

Sursa