Inchiziția BOR. Comportament de curvă medievală.

Eeee… și s-s sfârșit tămbălăul creat de noua inchiziție BOR, cea a artei. S-a sfârșit pentru că românii, în marea lor majoritate s-au dovedit a fi ori prea îndoctrinați pentru a percepe arta așa cum ar trebui, lipsindu-le educația minimă necesară unui asemenea gest, ori prea lași pentru a ține piept organizației mafiote care, mai nou, își arogă dreptul de a critica și interzice arta, pentru că lor nu le place.

Pentru cei care încă nu știți despre ce e vorba, acum ceva săptămâni niște tinerei au desenat, cu acordul proprietarului, pe peretele gol al unei clădiri din Piața Sfântul Gheorghe, din București, o pictură care reprezenta un Sfânt Gheorghe mult mai stilizat. Aș putea spune că mult mai viu și mai vesel, așa cum ar trebui să fie o viață trăită în armonia oferită de creștinism, dar m-aș înșela.

Pictura chiar era una veselă, colorată, și simplul fapt că o priveai îți oferea o ușoară stare de relaxare. E ca și cu acele picturi ci Mickey Mouse și Minny de prin spitalele de copii din vremea Plumbuitului. M-aș înșela însă în privința stilului de viață al unui creștin: nu am cunoscut oameni mai închiși, mai dubioși și mai paranoici decât creștinii habotnici.

Locatarii din zonă s-au trezit însă, foarte ofuscați, că nu le place pictura și au început a urla ca din gură de șarpe că trebuie ștearsă. Drept pentru care BOR s-a autosesizat și a cerut cenzurarea picturii. Exact, ca pe vremea plumbuitului, numai că acum cei care cer cenzura sunt exact ăia care, înainte de 1989 se prefăceau că luptă împotriva ei.

Așa că s-a programat modificarea ei pentru data de 11.05.2015. Numai că, surpriză: niște neni binevoitori au pus-o de o clacă duminică și au acoperit cu lavabil tot peretele. Fără a discuta cu cei care pictaseră. Acum, că tot e peretele din nou alb, aș avea o vorbă cu o tanti care cică e avocata unei asociații de locatari din zonă: Madam, dacă pseudo-modernizarea aia de care vorbeai tu, când făceai spume la gură din cauza picturii, nu trebuia să aibă loc, că încalcă legea monumentelor istorice, ăia care au dat tot peretele cu var lavabil, alb, nu au făcut exact același lucru?

Asta îmi aduce aminte de un film de desene animate, revăzut numai de câteva zile, „Ferma Animalelor”, în care, undeva pe la final, apare scris pe peretele unui hambar: „Toate animalele sunt egale. Unele mai egale decât altele.” Păi dacă pictorii au încălcat legea, idioții care au trântit un strat de lavabil pe o clădire istorică, care ar trebui consolidată folosind aceleași tehnici de acum 100 de ani, ce au făcut? Mititei?

O să întrebați de ce comportament de curvă medievală? Simplu. Bisericile creștine, fie catolică, fie ortodoxă, s-au comportat în toată istoria ca niște curve. Au fost mereu de partea celui cu puterea și au lins la coaie până au obținut puterea totală în stat. Cum altfel aș putea numi o instituție care susține că apără cetățenii și îi ajută iar în realitate își vede doar de interesele proprii: o curvă.

În fine … Pictura a dispărut. Asta e cel mai important. Pentru că numai în Rromânia (da, e intenționat)  putea o instituție care cere respect să se poarte de parcă ar fi un clan de nomazi și să urle ca la ușa cortului că au fost jigniți.

Auu, stai, uitasem, nici un țigan nu s-a arătat vreodată jignit de o glumă bună, cu țigani, dacă gluma nu avea scopul evident de al jigni. Și spun asta pentru că anii de experiență dintre ei mi-o permit. Exprimări de tipul: „Dă-te, țigane, mai încolo, să încap la masă!” erau ceva frecvent și nimeni nu le considera jignire. Scuze, dar a asemăna BOR cu etnia lor … e o jignire până și pentru puradelul din fașă.