Electoratul lui Ponta: Vrem să fim conduși de un român

ponta-lansare-candidati-europarlamentare-2014-romexpo-cltvchannel

A fost zilele trecute, așa cum am mai vorbit, Consiliul PSD. La Craiova. Între ape și sinistrați. Nu mai are rost să discutăm prea mult despre cel ce s-a lansat acolo pentru funcția de președinte al țării și despre ceea ce presupune programul lui. Am mai discutat.

Azi discutăm despre ce spun votanții PSD despre contracandidatul lui Ponta. Despre Iohanis, neamțul de la Sibiu.

– „Nu are nume românesc. Nu e de la noi din Olt. E neamţ. Noi ştim dacă s-a născut sau nu în România? A spus el că s-a născut în România? N-a spus. Dacă spunea era altceva”, aruncă o vorbă şi olteanul cu mustaţă.

Și dacă spunea că s-a născut cu ce schimba mă, asta, situația din acte. Omul e născut în Sibiu, a copilărit în Sibiu, e la fel de sibian ca PSD-iștii care vin la voi la congres. Și mai ești și cu figuri. Cică nu e oltean… Auzi mă, da` de când e Oltenia un centru universal al inteligenței. Că pe acolo pe la Craiova … am văzut numai specimene demne de milă. Singurii oameni de valoare pe care i-a dat Craiova sunt puțin cam morți: vechile familii boierești Buzescu, Calomfirescu, Udrea, sau mai apropiații Nicolae Titulescu, Tudor Vladimirescu și Petrache Poenaru (pariez că ăsta nu știți cine e și ce a făcut). În rest … ce mai aveți acum acolo fraților, în afară de prostia legendară a oltenilor.

„Nu e de la noi din ţară, e provenit din altă ţară, nu ştiu ce caută el să candideze la preşedinţie. Una e să te nască mă-ta în altă ţară, şi alta e să vii aici şi iei cetăţenie. Nu e totuna”, completează olteanul ştirb.

Da` mă-ta era românca? Că după față nu prea cred. Cine dracu ți-a spus mă că ăsta a venit în România și a primit cetățenie? Tac-tu ăla alcoolic? Iohanis e sibian get-beget și încă unul de valoare. Voi ați văzut cum arată Sibiul după el? Vii și îmi spui că o să alegi un român, Ponta, nu pentru competențele lui, despre care nu știi nimic, ci pentru că e născut din mamă româncă? Păi țeapă, frățiorul meu. Ponta e de origini albaneze, amestecat cu sânge italian. Și e mai puțin român decât Iohanis, a cărui familie are 2 secole de existență în România. Pe când ăsta … numai unul.

– „Iohannis are ajutor din afară, este susţinut de multe fundaţii germane şi ca român mai puţin cred că a demonstrat”, ne explică o delegată la Congres.

Ca român nu a demonstrat nimic? Dar ca sibian? Ați votat o maimuță în fruntea țării, pe Marinerul cel chior, pentru că a demonstrat că face treabă bună ca bucureștean. Ăsta de ce e judecat altfel? Și de unde afirmația aia cu fundațiile germane? Sau faci parte dintre adepții teoriilor conspiraționiste, care, dacă vad un om că face treabă, îl acuză că e sluga Ocultei Mondiale.

Victor Ponta, la lansare ar fi putut să își scrie un discurs mai ca lumea. Serios, nu mai ține patriotismul și naționalismul anilor `90, suntem totuși în 2014.

„Nu cred că un candidat la funcția de președinte al României are o problemă dacă nu este ortodox sau nu e de etnie română. Cred că are exact aceleași drepturi cu mine. Dar vreau un lucru şi îl spun de fiecare dată: nu vreau să mă acuze nimeni sau să spună că e un defect faptul că sunt român sau ortodox în ţara mea. Aşa m-am născut, aşa o să mor, sunt mândru de asta, cred că trebuie să fiu respectat pentru acest lucru”

Sugerezi cumva că ăla ar fi defect pentru că e de origini germane? Păi țin, cu tot dinadinsul, cu toată simpatia mea pentru stânga românească, să îți amintesc că România în perioada interbelică avea una dintre cele mai puternice monede. Dovadă a faptului că eram o națiune dezvoltată economic. Și ia ghici tu frate, cine ne conducea pe noi? Exact, un neamț. Ăla din casa de Hohenzollern-Sigmarinen. Îl chema Ferdinand și era nepotul omului care a creat prima constituție în România, Carol I.

Cum să-l ataci pe Iohannis la religie şi etnie, să fii înţeles de electorat, dar să nu te trezești cu vreo sesizare la Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării? Victor Ponta a recurs la un truc oratoric:

eu respect celelalte etnii şi religii, dar să nu-mi spună mie nimeni că nu pot fii român şi ortodox la mine în ţară.

De remarcat că, până acum, în afară de el însuși, nimeni nu i-a pus lui Victor Ponta în faţă o asemenea dilemă ricolă pentru anul 2014. Și nu țin minte să fi afirmat cineva că a fi român și ortodox e ceva greșit, în general. Mă rog, în afara francezilor, englezilor, spaniolilor, nemților, italienilor, austriecilor, ungurilor, (inserați națiune europeană aici)

BJWC7TÎn caz că vă întrebați cine sunt cei din fotografie: George al V-lea al Marii Britanii și Wilhelm al II-lea al Germaniei, veri prin alianță.