Firmă de recrutare. Proastă. Caut proști

Sales

Povestea de față nu are nimic în comun cu subiectul religie. E despre cum fac unele firme recrutare, ce pretenții au și ce surprize poți să ai când accepți să discuți cu ei.

Acum câteva zile am fost sunat de o firmă de recrutare din Cluj Napoca, o firmă care, se pare, are pretenții de companie serioasă, cu acoperire națională. E vorba despre Sales Consulting, care se ocupă, pe lângă recrutare, cu leasingul de personal către terți.

M-au sunat să îmi ofere un job ca Customer Service Associate în cadrul companiei Amazon. Că m-au sunat, nu era mare chestie. Știu care e sistemul în unele firme de HR: fetele de acolo trebuie să recruteze și să vândă cât mai multe joburi, ca să își asigure salariul. Doar că unii o fac de toată jena. Și spun asta pentru că eu însumi sunt om de vânzări.

După o scurtă discuție telefonică, după ce m-au întrebat dacă nu mă interesează și toate alea și am confirmat, a urmat un interviu față în față, cu doua din domnișoarele de acolo.

Interviu care, se presupune, trebuia să conțină și o discuție în llimba engleză, pentru că aia e limba pe care ar trebui să lucrez. Discuția a durat fix 5 min pe ceas, în care eu am dat răspunsuri ce nu depășeau o propoziție, iar ele au conchis că am suficiente cunoștințe.

După care a urmat prezentarea jobului și a cerințelor. O să încep cu cerințele, ca să vă faceți o idee despre cum gândesc unele firme de HR:

Se lucrează de acasă

Laptop/Desktop cu Windows 7 / 8 cu licență plătit de angajat

Linie telefonică fixă plătită de angajat

Internet de mare viteză plătit de angajat

8 ore pe zi / 5 zile pe săptămână, în ture

320 de clienți rezolvați lunar

Și totul pentru magnifica sumă de 1000 RON lunar.

Acu … oi fi eu mai necalificat așa … dar să îmi vii cu oferte de astea, în care mai ai puțin și îmi ceri bani să lucrez pentru tine … mai greu taică !!!

Dar am zâmbit, ca în totdeauna, am dat din cap și a rămas să primesc de la ei un test. Test pe care trebuia să îl rezolv și să îl trimit înapoi în cel mai scurt timp posibil. Și a venit … Și l-am deschis … Și era să fac un atac de cord de atâta râs, când l-am citit.

Poftim … ăsta e:

Basic informatics Assessment

Please mark the correct answer, one for each question; every wrong/missed/multiple answer will result in the lossof 1 point:

1) The Remote Desktop connection is:

A) Connection to a computer far from you B) Toolbar to check internet connection status C) Internet connection D) None of the Above

2) Antivirus Software is needed for:

A) Download files from Internet B) Install toolbar C) Protect pc from Virus/spyware etc D) None of the above E) Surfing more fast on Facebook

3) Correct way to store a password is:

A) Save it on your web browser B) write it on a block notes C) Learn it and do not share it D) None of the above E) Telling to someone you trust

4) Wich of the following is a Microsoft operating system:

A) Microsoft OS X B) Microsoft Android C) Microsoft Windows Seven D) Microsoft Ubuntu 8

5) How you uninstall a Program from your PC ?

A) From Start > Windows Programs B) I delete the folder from PC C) From Control Panel > Programs and Features D) From Google uninstalling programs

6) Microsoft Office 2013 is

A) Codename for new Microsoft Headquarters in Seattle B) Microsoft website to download windows 2013 updates C) A Microsoft software suite released in 2013 D) None of the above

7) How you can clear internet explorer Cache:

A) With Rubber tool includeed in Win7 B) pressing ctrl+c and then ctrl+v C) pressing ctrl+shift+del D) pressing shift+alt+canc E) From Internet explorer menu>tools

8) Which key could you press to turnoff a PC?

A) Power button B) Hybernate key C) Alt+F4 D) Close the monitor (?? Shut down??)

9) A toolbar is: D

A) A Search helper for Internet B) A Security program for surfing on internet C) A program installed without my agree D) A part of my internet browser E) An Advertising program

10) Where do you insert a link to open a webpage?

A) Into Google Search on browser B) Into a URL space on your browser C) Copy and paste it on Facebook D) Paste it on Ask Toolbar

11) How do you use Windows Update?

A) Go to http://www.windowsupdate.com B) Install and run Windows Update C) Go to Windows Updates from Control Panel D) Put Windows Disk into PC E) Start and all programs

12) If your PC do not work correctly you will…

A) …reboot Windows B) …disconnect power cord C) …hold press power button D) …close every program

13) If your Internet Connection don’t work…

A) You will calling the ISP support B) I’ll turn off and on router/modem C) I’ll reboot PC D) I’ll check cable connection or wireless E) I’ll waiting that connection resume operation

14) Which program can be used to create a table with names under first column, and phone numbers on another column?

A) Word B) Excel C) Powerpoint  D) Internet Explorer  E) Block Notes

Vă las pe voi să judecați. Că pe mine, după ce am râs jumătate de oră isteric și am sunat niște prieteni, să mai râdă și ei, m-a lovit durerea de cap. Pentru că e de plâns. Mult prea de plâns.

