E doar vina noastra !!!

Iar pe net. Si am gasit ceva ce mi-a adus aminte de Sharia, legea musulmana, care condamna victima inaintea vinovatului.

Suntem vinovati ca nu avem preoti virtuosi

La un ierarh a venit un grup de enoriasi sa-si reclame preotul din sat ca a cazut in patima bauturii. Ierarhul i-a rugat sa vina peste cateva zile, insotiti de preotul care ii pastoreste.

Primindu-i, ierarhul s-a uitat la preot si a grait catre enoriasi:

-Nu acesta este preotul pe care pe care eu l-am numit paroh pentru satul vostru. Mergeti sa mi-l aduceti pe cel pe care eu vi l-am daruit.

Enoriasii au spus ca acesta este preotul pe care ierarhul l-a instalat paroh pentru satul lor.Ierarhul le-a raspuns:

-Eu v-am dat un preot cuminte, fara patima betiei. Dupa cativa ani imi aduceti unul cu apucaturi necucernice. Va rog sa mi-l aduceti asa cum vi l-am daruit si apoi il vom judeca.

Enoriasii au plecat rusinati, caci viata lor nu era virtuoasa. Ei erau impreuna vinovati ca parohul capatase deprinderea de a bea. La orice intalnire cu preotul, enoriasii insistau ca el sa bea cu ei.

Morala :

Nu conteaza apucaturile proetului din parohia X sau Y. Indiferent ceea ce va face fata bisericeasca enoriasii, aka oile domnului, vor fi mereu vinovate. Am vazut asta in mult prea multe cazuri ca sa stim ca asa se aplica judecata preoteasca. Si nu mai putem contesta.

De la femeile seduse de preoti si scoase vinovate ca si seducatoare la copii de altar molestati de prelati catolici si considerati, atunci cand au indraznit  sa raporteze, vinovati de seductie.

Mi s-a cam acrit sa aud zilnic aceeasi replica data de cre(s)tini: nu sunt ei vinovati ci noi ca ii invatam asa. O auzi cand e vb de preoti, o auzi cand e vb de functionari publici care iau mita. Pana si cand vorbim de medici care nu isi mai fac datoria decat daca isi primesc cadoul de multumire inainte.

Daca la functionari si la medici sistemul functioneaza ca la curve: banii inainte, serviciul dupa, la preoti nu prea e vorba de servicii. Sau vorbim de servicii imaginare pe care ei preetind ca le presteaza si noi pretindem ca le primim. Si ma intreb cum dacu fac oamenii aia ca nu sunt nici o data vinovati de ceea ce sunt acuzati, ba mai mult, intotdeauna vinovata e victima. Suna mult prea mult a Islam.

Oare am ajuns atat de tare sa traim sub influenta culturii orientale incat am adoptat pana si sistemul lor de a vedea lucrurile? Sa scoatem victima vinovata pentru raul intamplat? Si cred ca e o intrebare mai mult retorica.
Fiecare tara si fiecar popor isi are conducatorii pe care si-i merita. Suntem o tara de trogloditi si cre(s)tini. Asa ca meritam cu prisosinta sa fim acuzati de tot ceea ce ni se intampla. Ne luam p**e in c*r de la m.U.E. si totusi ni se iau banii in contul unor promisiuni? Perfect, pt ca noi am ales oamenii care azi ne conduc, prin votul nostru. Ei ar trebui sa negocieze in afara pentru noi si o fac cum se vede.

Ni se servesc moaste pe post de salarii si slujbe bisericesti in loc de sporuri si bonusuri? Si pe asta o meritam, pentru ca nu am fost in stare sa ne ridicam si sa iesim in strada, sa ne cerem ceea ce e al nostru de drept. Pentru ca am fost niste lasi care au preferat sa aplice zicala veche: „Capul plecat sabia nu-l taie”.

Ni se inchid spitale si ne mor copii pe drumul dintre un spital si altul ? Si ni se serveste o ditamai catedrala pe post de spital al sufletelor, construita cu costurile a 400 de spitale noi noute? E vina noastra ca stam si ii privim pe cei din parlament cum aproba amendament dupa amendament in favoare bisericii si cum taie din bugetul sanatatii, al invatamantului, al pensiilor.

Suna porcesc, lipsit de patriotism dar, dragii mei, avem tara si conducatorii pe care ii meritam. Si e doar vina noastra.

Mulțumim pentru feed-back.

Blog la WordPress.com.

SUS ↑

