Rabdare crestineasca …

Din ce in ce mai multi oameni din zilele noastre refuza sa traiasca intru rabdare. Daca cineva este cuprins de o boala, nu asteapta vindecarea cu rabdare, ci se revolta si isi blesteama viata. Iar daca isi aduce aminte ca exista si Biserica, vrea de la ea rugaciuni rapide pentru inlaturarea bolii.

Ioi … fratioare… Pai io daca racesc si ma duc azi la medic, cu 40 grade febra si tuse convulsiva, ma astept ca in urma tatamentului in 2-3 zile sa scap cel putin de febra, daca nu si de tuse. Biserica aia crestina, daca tot are pretentia ca sacro-terapia vindeca, ar putea si ea sa faca la fel. Daca nu 2-3 pai atunci macar 4-5 … !!! Adica … na … cu 40 febra … intr-o saptamana dai coltu` si nu prea mai are rost rabdarea aia a voastra.

Insa cel care se afla in suferinta trebuie sa-i gaseasca sensul pozitiv, acela de a creste spiritual prin ea. Trebuie sa vada in ea un mijloc pedagogic al purtarii de grija a lui Dumnezeu de a spori in viata duhovniceasca.

Aha … Intrebare: daca fac pneumonie si nu ma duc la medic … cum mai cresc spiritual? Ca aia te cam curata si nu prea mai ai timp sa te dezvolti. A….. frumoasa purtare de grija a Barbosului, cum ii spune o amica, cand te procopsesti cu o leucemie limfoblastica. Sa vezi tu atunci ce te ridici spiritual.

 Sfantul Grigorie Palama spune ca dupa cum plantele trebuie sa sufere toate incercarile aduse de schimbarea anotimpurilor, pentru a creste si a rodi, asa si credinciosul trebuie sa rabde chinurile de voie si pe cele fara de voie, spre a ajunge la desavarsire. Asadar, sa nu ne revoltam atunci cand suntem in suferinta. Sa o rabdam cu credinta si sa fim siguri ca atunci cand va fi momentul potrivit, Dumnezeu o va ridica de la noi.

Da. De cele mai multe ori God(zilla) ridica suferinta prin moarte. Adica .. a incercat vreunul din voi sa apeleze strict la sacroterapie ??? Nu-i asa ca e frumos cand tre sa te trateze medicii cu forta, ca te-au cules ambulantierii de pe strada ? Sa rabdam … sigur: dupa 40 de grade rabdam orice, ca oricum nu mai suntem constienti. Sau daca suntem vag constienti … procesorul e asa de parlit ca oricum ne doare-n basca. Si ajungem la desavarsire repede … morti cu desavarsire

Parintele Arsenie Papacioc ne indeamna sa nu fugim de crucea pe care ne-a dat-o Dumnezeu pentru ca s-ar putea sa dam peste altele si mai grele. Deci, rabdare in orice suferinta.

Arsenie … Imi suna a naibii de cunoscut numele astuia … Aaa. E legionarul (fostul) ala senil ajuns, nu stiu cum, popa. Na … daca am ajuns sa ne invete cum sa tratam bolile unul care s-a rupt de lume acu cateva decenii, cand abia se inventase penicilina iar paracetamolul si aspirina nu erau inca pe piata … rau de noi.

Daca vorbim de rabdare, nu putem sa trecem cu vederea ca lumea in care traim este o lume plina de ceasuri: la masina, la mana, la telefonul mobil, la calculator etc. Uitati-va la un om care este in situatia de a astepta pe cineva: fie se uita permanent la ceas, fie il suna. Este chipul omului lipsit de rabdare, nu mai poate astepta cateva minute.

Hai nu ma omora … Stiu calugarii, care s-au rupt de cele lumesti, de telefoane mobile, calculatoare !!! Baaaa !!! Dati-mi unu` palme !!! Ca am uitat ca azi evidenta spagilor la manastire se tine pe laptopuri la a caror configuratie eu nici nu imi permit sa visez. Parca vad ca maine poimaine ajung baietii in fusta sa traga clopotele in functie de cum le arata Rollexul de la mana.

Si apropos de rabdarea aia… Ia sa puna careva un popa sa astepte .. In 5 minute injura, in 10 afuriseste si in 15 deja te-a excomunicat.

E o lume care se straduieste sa aiba parte de mai mult timp. Dar nu timpul, ceea ce trece trebuie sa cautam, ci vesnicia. Flamandul de timp, este cel care judeca in teremeni cantitativi, nu mai distinge nuanta, cea care marcheaza diferenta. Este asemeni celui infometat, omul care nu mai cauta sa intalneasca aroma alimentului, cea care il diferentiaza de celelalte alimente, ci cauta sa manance orice si cat mai mult.

Sigur … Cautam vesnicia de vreo 3 – 4 secole baaaiiii !!! Netotilor ! De cand a inceput medicina sa faca primele progrese. De atunci se chinuie omul sa isi lungeasca viata la vesnicie. Si de aia si-a prelungit-o cu niste ani care alora din sec 14 li se par o vesnicie. Ca pe atunci se murea la 40, azi se moare la 80 … inca o viata de om. Cat despre porcaria aia cu alimentele … ia sa nu mananci tu vreo 3 – 4 zile. Si vb dupa aia de aroma primei mancari care ti se pune in fata. Pariem ca si laturile porcilor or sa ti se para ospat regesc ?

Asa ca nu e de mirare ca vedem oameni care se uita in biserica la ceas sau indragostiti care nu sunt capabili sa se sustraga presiunii timpului si se mai uita in timpul intlalnirii din cand in cand la ceas.

Pai ce mama masii, ma? Voi aveti de gand sa ii tineti in biserica non stop ? Ca oamenii mai au si locuri de munca, la care, spre deosebire de biserica, prezenta e considerata obligatorie. Ce rabdare vrei de la un om care toata saptamana se trezeste de la 6 iar duminica, cand poate sa doarma si el mai mult, il trezesc la 7 – 8 dangatele clopotelor voastre si megafoanele instalate la misto deasupra usilor de termopan ale bisericii.

Aaa. Si indragostitii se uita la ceas in speranta ca timpul o sa curga mai incet. Sa stiti si voi, ignorantilor in ale sentimentelor ce sunteti. Cam cum va uitati voi la ceas cand stati cu vreo enoriasa mai focoasa.

Sunt multe alte situatii in care ne aratam lipsiti de rabdare. Nu voi incerca sa prezint mai multe chipuri de oameni nerabdatori, ci doar sa atrag atentia asupra a ceea ce spun Sfintii Parinti: „Dupa cum ii este imposibil omului care a murit sa paseasca, tot astfel este imposibil ca cel lipsit de rabdare sa se mantuiasca”.

Aha… Asta cum vine ?? Ca daca nu am rabdare sa stau la slujba nu o sa ajung in raiul ala al vostru, unde o sa trebuiasca sa fiu un sclav al unuia care nu s-a putut hotara in ultimele milenii daca e 3 sau e 1 ? Sau 3 in 1 ca Nesscafe-ul? Si unde statul in genunchi in fata unor ciobeni de capre,zisi sfinti parinti, e la ordinea zile? Merci … chiar n-am nevoie. O sa ajung sa imi vada ceafa (fara oglinzi) inainte sa am rabdarea de a asculta ceasuri intregi o balmajeala fara cap si coada si fara rost, cantata pe nas de unu care nu are in cap decat bani si sex.

Citatele sunt luate dintr-un articol publicat de CrestinOrtodox.

2 gânduri despre „Rabdare crestineasca …

Adăugă-le pe ale tale

  1. Fanatismul religios este recunoscut ca boală mintală de cei mai mulți medici psihiatri. Acest fanatism implică suferință neasumată personal, traumă psihică, vinovăție, izolare, lipsă de discernământ, lipsă de măsură, persecuție, tot tacâmul de simptome ale bolilor mintale. Aceste religii au fost proiectate ca arme psihologice care au avut ca scop inițial distrugerea națiunilor și a familiei.

    Este scris și în Biblie:

    “Însă, ceea ce aveți, țineți până voi veni.
    Și celui ce biruiește și celui ce păzește până la capăt faptele Mele, îi voi da lui stăpânire peste neamuri.
    Și le va păstori pe ele cu toiag de fier şi ca pe vasele olarului le va sfărâma, precum și eu am luat putere de la Tatăl Meu. “

    (Apoc. Cap.2 Vers. 25-27)

    sau:

    “Nu socotiţi că am venit să aduc pace pe pământ; n-am venit să aduc pace, ci sabie.
    Căci am venit să despart pe fiu de tatăl său, pe fiică de mama sa, pe noră de soacra sa.
    Şi duşmanii omului (vor fi) casnicii lui.
    Cel ce iubeşte pe tată ori pe mamă mai mult decât pe Mine nu este vrednic de Mine; cel ce iubeşte pe fiu ori pe fiică mai mult decât pe Mine nu este vrednic de Mine.
    Şi cel ce nu-şi ia crucea şi nu-Mi urmează Mie nu este vrednic de Mine.
    Cine ţine la sufletul lui îl va pierde, iar cine-şi pierde sufletul lui pentru Mine îl va găsi.”

    (Matei Cap. 10 Vers. 34-39)

    sau:

    “Luaţi seama deci cum auziţi: Celui ce are i se va da; iar de la cel ce nu are, şi ce i se pare că are se va lua de la el.
    Şi au venit la El mama Lui şi fraţii; dar nu puteau să se apropie de El din pricina mulţimii.
    Şi I s-a vestit: Mama Ta şi fraţii Tăi stau afară şi voiesc să Te vadă.
    Iar El, răspunzând, a zis către ei: Mama mea şi fraţii Mei sunt aceştia care ascultă cuvântul lui Dumnezeu şi-l îndeplinesc.”

    (Luca Cap. 8 Vers.18-21)

    Astăzi însă, religia este doar o propagandă prin care se promovează sclavia și spălarea de creier cu sprijinul politicului conspirativ al politicului. Fără islam nu ar mai fi pretexte de războaie ale „lumii civilizate” împotriva „terorismului” pentru ca în schimbul reconstrucției „civilizației” să fie cerut controlul resurselor. Nu sunt interese doar despotice ci și economice la nivel global. Inchiziția tot în numele „lumii civilizate” a a săvârșit crimele și tortura împotriva „barbarilor care se închină diavolului” pentru a prăda și impune sclavia. Pentru ca să cucerești lumea trebuie să lovești în familie și națiune cu ideea „cerului” și „Tatălui ceresc”. Familia este atacată prin moralitatea sexuală prin care promovezi ideea că oamenii devin „părinți” datorită sexualității. Astfel că atunci când ne procreăm noi trebuie să ne gândim la sex și nu ma moștenirea educațională și materială a urmașilor care urmează a fi controlate de către religie. Te folosești de „moralitatea sexualității” ca de o momeală, iar apoi va fi nevoie de „lecțiile” religiei pentru a deveni „părinte”. Și cum „Tatăl” este în cer și nu pe pământ, astfel cerul este dat la schimb cu pământul și astfel se distrug națiunile. Cum războaiele și sclavia au nevoie de sacrificiu, iar Dumnezeu este „drept” și „perfect”, iar infinitul se pune în balanță cu ceva limitat, astfel se obține controlul cunoștinței binelui și răului care cică este păcatul originar. Trebuie judecăm binele și răul raportat la supunere și nesupunere și nu la viață și moarte. Pentru ca să nu greșim trebuie se ne supunem, iar dacă încercăm sau experimentăm singuri atunci greșim și deci păcătuim, iar pedeapsa păcatului trebuie să fie moartea.

    Apreciază

  2. Sunt de acord cu tine Leviatan. Nu cred ca ala care a scris articolul respectiv are rabdare sa-l vindece D-zeu. E absurd. Este impotriva umanitatii si a vietii.
    Cu foarte multi ani in urma ,pe cind frecventam biserica pentru ca o faceam crezind ca D-zeu i-mi va determina barbatul sa nu mai bea si sa se comporte bine cu mine si copiii nostri,un preot a reusit sa ma uimeasca.Dupa ce eu i-am povestit problemele mele el mi-a spus: „Bine noi ne vom ruga pt tine si familia ta dar tu duti copilul la spital sa-l vada si un medic,D-zeu nu ne poate ajuta daca noi nu facem nimic sa ne ajutam.Roagata si tine un pic de post dar nu mai mult, mai tirziu,de ora zece (a.m.) Incearca sa nu maninci carne,maninca insa lapte,oua.Maninca bine si ai grija si tu de sanatatea ta.Nu e nevoie sa ajungi sa cazi din picioare.”Cind am iesit nu-mi venea sa cred ca am vorbit cu un preot.Am uitat sa va spun ca fusesem la un preot catolic,in biserica catolica.
    Din ziua aceea am inceput sa am dubii si sa nu mai frecventez biserica ortodoxa decit atunci cind familia (batrinii din familie: mama, tata, etc…)mi-o cerea.In schimb intram cu placere din cind in cind in biserica catolica.
    I-mi plac dezbaterile voastre chiar daca uneori nu apreciez limbajul folosit.Am de invatat,multe pentru ca chiar daca eu ma consider crestin,spre rusinea mea, nu am citit Biblia si nu cunosc istoria crestinismului.Eu sunt de pe vremea lui Ceausescu, cind nu se facea religie in scoala si nici nu se vorbea atita.
    Pacat ca cea ce scrieti voi aici nu pot sa citeasca cit mai multe persoane.

    Apreciază

Mulțumim pentru feed-back.

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

SUS ↑

