Femeia, copiii si boul crestinotard

Reiau tema asta, ceva mai veche, doar din cauza unei povesti pe care am aflat-o acum cateva ore. Poate o sa v-o spun, daca o sa primesc acceptul uneia dintre parti, intr-un alt post.

In Romania ultimului deceniu a inceput sa iasa la iveala adevarata fata a familiei, a valorilor familiei, asa cum sunt ele propovaduite de Biserica ortodoxa prin ai ei reprezentanti. Si unul dintre cele mai urate lucruri care au iesit la suprafata a fost violenta domestica, savarsita la indemnul duhovnicilor si acceptata de femei in tacere ca urmare a unei educatii religioase stricte.

Si culmea, desi toate raportele vorbeau de o crestere alarmanta a cazurilor violenta domestica cunoscute de autoritati, biserica, prin reprezentanti de „seama” cum ar fi Pr. Cleopa, Pr. Galeriu si altii a cultivat mai departe aceea obedienta oarba a femeii in familie.

„Uite ce, le-am zis. Cat ar fi femeia de invatata, trebuie sa fie supusa barbatului. Ca barbatul este cap al femeii si Hristos cap al barbatului. In ordinea asta este ierarhia in familie.” Pr. Cleopa.

In urma unor astfel de invataturi multe femei au ajuns fie la suicid fie la a capata o condamnare pentru omor. Totul bazandu-se pe invataturile unei carti de povesti vechi de mai bbine de 2 milenii, Biblia, care spune ca femeia e facuta din coasta barbatului, drept pentru care e inferioara.

Am mai scris intr-un articol mai vechi o poveste despre una din multele femei condamnate pentru omor, din sistemul justiei romane, dupa ce au suportat ani de teroare. Cuvintele ei, citate dintr-un interviu: “A venit si mi-a pus mana brusc pe umar. De frica m-am intors si am lovit. Eram in bucatarie.”.  E vorba de Anastasia, catolica practicanta, care azi e probabil libera, undeva in tara, dupa ce a trebuit sa execute ani de inchisoare la Penitenciarul Targsor pentru ca si-a omorat sotul ce o teroriza de 15 ani.

Si multe dintre cele ce inca nu au ajuns sa injunghie de frica sau in legitima aparare nu pleaca totusi. Pentru ca de acasa au fost educate in spiritul si litera legii crestine. Iar aceasta spune clar: Matei (19, 6): „Ceea ce Domnul a unit, omul să nu despartă”. Si tot acei mari duhovnici, pe care multi creduli ii iau de mari invatati, sfatuiesc femeile sa isi duca crucea lor si sa suporte. Si il voi da exemplu aici tot pe acelasi Pr. Cleopa: „În ce condiţii este admis din punct de vedere canonic divorţul între doi soţi? Răspunde Părintele Cleopa, – căsătoria este indisolubilă. Dar sunt câteva excepţii: în caz de adulter sau preacurvie persistentă, apostazia unui soţ, intrarea unui soţ în monahism, decesul unui soţ.”

Nici unul din asa zisii mari duhovnici ai natiunii asteia parlite nu se gandeste la consecintele din viitor. In mai toate cazurile din acele familii ies 3-4 copii. Copii care, in urma atacurilor si abuzurilor, au ramas cu traume ce nu se vor estompa o viata intreaga. Ba mai mult, ei vor urma exemplul oferit de parinti. Fetele vor suporta orice pentru ca asa spune popa, pana cand vor sfarsi la puscarie sau in mormant. Baietii vor deveni niste imbecili crestinotarzi, buni numai sa isi invineteasca copii si nevestele, pentru ca asa a facut tata cu mama si asa tre sa fie, ca asa e traditia. Si avem acum o familie. Generatia urmatoare trei, cealalta generatie noua familii.

Si uite asa incet incet ajungem, in urma invataturilor oferite de diversi indivizi ce isi aroga titlul de preot si care nu au mai multa minte decat a copilei mele de 5 ani, o natiune de tampiti si intoxicati, buni sane luam nevestele la ucis cu cablul de la telefon pentru ca a pierdut echipa favorita meciul, pentru ca s-a incalzit berea cat am fost la baie, etc.

Sincer … m-am tot saturat sa vad cum toata lumea ii pupa intre bucile moarte pe niste senili cu rang de duhovnici. Si as vrea sa reactionez cumva. Dar traiesc intr-o tara de crestinotarzi. Si risc sa mi se urce lumea in cap, ad literam, daca spun ceva pe strada de vreounul dintre ei. De aia am decis sa divortez. Sa nu imi supun copilul la abuzurile de care vb. Aveti grija, in special femeile: cand folositi copii, ca scuza pentru a ramane langa cate un dobitoc cu doua picioare si creier de berbec, ganditi-va daca copiilor le e mai bine cu adevarat cu el sau fara el in preajma. Ca e o scuza penibila si uneori cu niste consecinte dezastruoase.

30 de gânduri despre „Femeia, copiii si boul crestinotard

Adăugă-le pe ale tale

  1. Lasă așa! Ce atâtea consecințe! Sclavii trebuie să poarte crucea! Dacă pământul va arde cu tot ce este pe el după cum este scris, atunci de ce să nu avem încredere în adevăr? Cică se face cer nou și pământ nou atunci când va vrea Domnul și deci nu este nicio problemă! Dacă se împlinesc proorocirile cu nenorociri, atunci de ce să nu avem încredere în adevăr?

    Apreciază

  2. Cita dreptate ai!Sunt de acord cu tine si te sustin.Am avut parte si eu de o asemenea educatie. Am trecut si eu prin aceasta experienta.Aproape ca ma indobitocisem.Tot ceea ce facea cu mine ex.sotul acceptam ca pe o pedeapsa din partea lui D-zeu pentru greselile facute in viata.Greseala cea mai mare fiind acea de a ma casatori cu el.Dar si aceea am facuto datorita educatiei religioase care spune ca cel cu care te-ai culcat(ai facut sex) trebuie sa fie barbatul tau pe viata .Nu conteaza ce fel de om este si ce caracter are.Asa ca m-am casatorit cu barbatul care m-a dezvirginat practic chiar daca ratiunea mea i-mi spunea ca nu e omul potrivit. OM care la primul schimb de cuvinte mi- spus ca defapt nici nu crede ca am fost virgina ci mai degraba ca mi-a venit ciclul menstrual tocmai in acea noapte. Urmarea a fost o viata asa cum o descriai tu,cu citeva tentative nereusite de a evada.Asta pina cind am vazut moartea cu ochii mei, pina cind mi-am lasat copila plingind in hohote in poarta spitalului nestiind daca o voi mai vedea sau nu.De cite ori i-mi amintesc acea scena i-mi dau lacrimile. I-mi pling de mila.Oooo, cit de proasta am mai putut fi.M-am intrebat si eu adesea: daca D-zeu vede tot si stie tot ,de ce lasa sa se intimple astfel de nenorociri?De ce nu-l trasneste pe cel rau,pe cel vinovat, si nu pe cel bun.Cred ca biserica ar putea sa ajute nu spunind femeii ca e de datoria ei sa se supuna barbatului in toate ci sa denunte acei barbati violenti.Sa-i denunte la politie.Preotul este cel care stie cele mai multe cazuri de violenta pentru ca la el se pling majoritatea femeilor.Dar chiar si daca stie despre o crima preotul tace,o ascunde,sub pretextul ca legea crestina (confesiunea) nu-i dau voie sa spuna nimic.Dar oare credinta nu inseamna a apara pe cel bun si a denunta pe cel rau?Parerea mea e ca ar trebui schimbate multe principii de baza in credinta sau sa fie interpretate altfel.La noi in Romania se construiesc atitea biserici,fiecare cartier cu biserica lui.Cu ce bani se construiesc acele biserici?Cu banii acelor femei necajite care merg la preot sa se plinga si care platesc preotul sa se roage pentru ele la D-zeu sa le fie mai bine.Preotul ia banii(poate ultimii) de la gura unor copii dar nu spune niciodata „NU,nu vreau bani pentru ca e de datoria mea sa ma rog pentru voi.Pentru asta am ales sa fiu preot”Ia banii si constrieste biserici spunind ca construieste casa lui D-zeu dar oare D-zeu are nevoie de vreo casa? Nu am vazut sau auzit ca in fiecare cartier sa se fi construit o casa mare cu mai multe camere in care sa fie adapostite persoane fara adapost sau acele femei care sunt batute,maltratate,de catre sotii lor.Ca apoi in acele case,acele femei sa fie indrumate, ajutate, sa-si schimbe viata si sa nu mai accepte sa fie maltratate.Dar ce sa o mai lungesc.Ar fi atitea de spus.

    Apreciază

  3. din fericire am crescut intr-o familie de atei, in care toata lumea avea drepturi si obligatii impartite democratic……………..presupun ca sunt un caz fericit
    nu zic ca ai mei nu se mai certau si ca o fost copilaria mea roz-bombon (in perioada aia naspa fara curent, apa calda si alte celea), dar macar am fost invatati sa GANDIM, liber, sa isi spuna fiecare parerea, sa ne asumam responsabilitati de mici copii si sa apreciem ceea ce puteau ai mei sa ne ofere, fara fite, nervi si „io vreau luna de pe cer”

    Apreciază

  4. @Anonim:
    O singura intrebare: de ce te mai declari crestina ? Dupa cate vad ai toate argumentele din lume sa iti bagi picioarele in institutia crestinismului !!! Poti sa fii la fel de bine agnostica, sa crezi intr-un D-zeu, dar sa nu dai doi bani pe popi. Deci … de ce ?

    Apreciază

  5. Niciun cuvânt despre bărbații abuzați în familie (sub toate formele)? Sincer, mă așteptam la mult mai mult în special de la tine.

    Femeile victime (și doar ele) e un cretinism.

    Unii oameni sunt de căcat. Unii dintre ei se-ntâmplă să fie bărbați, alții femei dar asta nu schimbă faptul că unii oameni sunt de căcat și nu doar bărbații.

    În altă ordine de idei, mulți oameni sunt cretini. Nu e vina lui Cleopa, Pîrvu sau a celorlalți scelerați pentru că sunt scelerați. Ei sunt scelerați și cu-asta basta.
    Vina este a celor care nu numai că pleacă urechea la ce vomită, pardon, vorbesc, dar mai și urmează întocmai borala, pardon, ”morala” propovăduită de aceștia.
    Nu-i prost cine cere, e prost cine dă iar cine e dispus să accepte tâmpenii merită cu vârf și îndesat tot ce i se întâmplă.

    Dincolo de toate acestea văd în articolul tău plânsete în hohote pentru criminalele de la Târgșor. Păi stai puțin, era cumva interzis divorțul și deci erau ținute prizoniere?
    A-ți omorî soțul în fața propriilor copii este o crimă cu circumstanțe super-agravante indiferent că soțul ți-a tras o palmă sau nu.
    A-ți omorî soțul pentru că n-ai fost tu în stare să divorțezi e crimă și cu asta basta.

    Crede-mă, nu ai vrea să trăiești în societăți în care dictatura uterului este instaurată de facto și unde orice bărbat poate fi oricând arestat și ținut 1-2 ani la pârnaie fără nicio dovadă doar pe simpla mărturie a ”victimei” (invariabil purtătoare de uter).

    Apreciază

  6. Lucian
    Eu vb de femeile din crestinism. Nu de celelate.
    Cat despre femeile de la Targsor … incearca tu sa traiesti 15 ani in terore sa vedem daca la un momemt dat nu ai sa clachezi si ai sa actionezi pur instinctual, fara a mai tine seama de consecintele legale sau emotionale.
    Si dupa aia mai vb. Crede-ma ca stiu ce vb

    Apreciază

  7. ”incearca tu sa traiesti 15 ani in terore” – Păi cine mă obligă?
    Eu asta spun! Nu obligă nimeni pe nimeni să se căsătorească (o instituție hidoasă de-a dreptul asta cu căsătoria) și nu te obligă nimeni să rămâi într-o căsnicie ratată.
    În 15 ani avea tot timpul din lume înainte să-și ucidă cu sânge rece soțul.

    Apreciază

  8. Cand mi-ai dat prima palma, ai fost un nenorocit.
    Cand mi-ai dat a doua palma, am fost o proasta care a stat suficient de mult timp in preajma ta, incat s-o primesc si pe a doua.
    De multe ori femeile astea abuzate refuza sa paraseasca astfel de casnicii dintr-un singur motiv: nu frica, nu faptul ca n-au unde sa se duca sau orice alte motive plauzibile cat de cat, ci pentru ca isi iubesc barbatii.
    Ele la randul lor sunt atat de schimonosite sufleteste, incat sunt in stare sa-si iubeasca barbatii, indiferent ce le fac. Si nu vorbim aici de sindromul Stockholm ori smth, ci pur si simplu de iubire din aia tampa.
    Si toate astea nu au neaparata legatura cu crestinismul, ci cu un nivel foarte scazut al educatiei, desi agresiunea domestica nu este apanajul unei parti mai defavorizate a societatii, dar o intalnim preponderent aici.
    Lucian, nu neg ca exista si cazuri in care sotul este cel abuzat, si nu nedaparat sau numai fizic, ci si pe alte planuri, dar majoritatea cazurilor de abuz se petrec dinspre barbati, asupra femeilor, macar si pentru superiotatea fizica 🙂

    Apreciază

  9. Na …Luciane … tu vezi tr4eburile cum vrei. Eu incerc sa le vad ceva mai in amanunt. Sa tin cont si de psihologia criminalului, nu numai de cea a victimei. Stii tu: diavolul e in amanunte.
    Cand spun ca stiu ce vb inseamna ca am trecut prin multi, enorm de multi ani de teroare. Si numai un sfat din exterior si un puternic impuls al mintii nu m-a lasat sa ajung si eu gazduit pe la Tg. Ocna.

    Apreciază

  10. Leviatan dixit: ”Si numai un sfat din exterior si un puternic impuls al mintii nu m-a lasat sa ajung si eu gazduit pe la Tg. Ocna.” – Păi tocmai de-aia am și spus (cumva anticipând asta): ”Sincer, mă așteptam la mult mai mult ÎN SPECIAL de la tine.”

    Rucsandra dixit: ”majoritatea cazurilor de abuz se petrec dinspre barbati, asupra femeilor, macar si pentru superiotatea fizica” – Nu există o statistică măcar vag(in) credibilă în sensul ăsta tocmai pentru că abuzurile femeilor sunt foarte rar spre deloc raportate pentru că femeile polițist sunt deseori fie eminamente proaste fie bigoate feministe iar bărbații polițiști te iau la mișto dacă te duci s-o reclami pe nevastă-ta că te-a abuzat.

    E mult mai greu să fii bărbat decât femeie în societatea în care bigotismul feminist este literă de lege.

    Rucsandra dixit: ”De multe ori femeile astea abuzate refuza sa paraseasca astfel de casnicii dintr-un singur motiv: nu frica, nu faptul ca n-au unde sa se duca sau orice alte motive plauzibile cat de cat, ci pentru ca isi iubesc barbatii.” – Foarte corect! În sfârșit o zice cineva clar.
    Și tocmai pentru că exact așa stau lucrurile eu pun mereu aceeași întrebare: și ce vină avem noi restul pentru asta? De ce ar trebui compătimite femeile care rămân în relații abuzive din proprie voință? Și, mai ales, de ce ar trebui susținute din bani publici (ați rămâne surprinși cât de multe femei se aleg cu o tonă de bani – parțial publici și parțial smulși cu japca de instanțele misandre) doar pentru simplul fapt că au uter și că fac alegeri greșite?

    Eu dacă fac alegeri greșite și ajung homeless, statutului i se rupe de mine căci nu există decât centre pentru femeile fără adăpost – pentru bărbați nu.

    Apreciază

  11. Lucian, cu tot respectul, numai tampenii zici: cum naiba poti sa invoci „propria vointa” in situatii in care unul din parteneri este abuzat fizic si psihic, si totusi nu paraseste relatia?!

    Cu farama de psihologie pe care o intelg eu, in momentul in care o persoana e abuzata de cea cu care traieste (vorbesc din experienta mea personala), ratiunea isi ia zborul. Urmeaza o spirala oribila: ma lovea pentru ca „eram proasta”, isi cerea scuze zicand ca ma iubeste, il credeam intr-atat incat am ajuns sa ma consider proasta si sa ii dau dreptate cand ma lovea, spunandu-mi ca o face „de dragul meu”. Perioadele de acalmie ma faceau sa cred ca s-a schimbat (imi spunea ca s-a schimbat) si dupa aia o lua de la capat, zicand ca de fapt eu „nu m-am schimbat”.

    Depasesc un pic subiectul (abuzul fizic la crestini) pentru ca ceea ce zici imi ridica tensiunea cu ceva unitati. Nu stiu clar ce se intampla in creierul unei persoane abuzate, dar „vointa” clar nu mai are loc in marea de sentimente negative in care se scalda pana-n gat: ura, frica, repulsie, scarba fata de prorpia persoana, gandul ca „merita” ceea ce i se intampla si altele.

    Nu poti si nu ai dreptul sa generalizezi in halul asta cazurile de violenta fizica si emotionala: „ce vina avem noi pentru asta?”, „de ce raman in relatie”: zau asa, de la o fiinta pretins rationala ca tine sa vina astfel de intrebari! Cazurile astea ar trebui luate unul cate unul, fiecare e diferit, nu poti sa le bagi pe toate in aceeasi oala: unele nu pleaca pentru ca nu au unde sa plece, altele pentru ca se cred atat de proaste in urma abuzurilor emotionale ca nu isi inchipuie ca altcineva s-ar uita la ele, altele sunt cazuri psihologice diferite.

    Pe scurt, comentariile tale la articolul asta mi se par complet rupte de realitate si desconsidera victimele (femei sau barbati) violentei conjugale intr-un mod cum nu se poate mai stupid.

    Apreciază

  12. Leviatan spune: „O singura intrebare: de ce te mai declari crestina ? Dupa cate vad ai toate argumentele din lume sa iti bagi picioarele in institutia crestinismului !!! Poti sa fii la fel de bine agnostica, sa crezi intr-un D-zeu, dar sa nu dai doi bani pe popi. Deci … de ce ?”
    Raspuns: Nu am avut niciodata pretentia ca sunt crestina cu tot ce implica acest cuvint.Eu inca mai cred in D-zeu dar in felul meu fara demonstratii. Dar credinta mea nu ma impiedica sa vad si sa judec cea ce se intimpla in jurul meu.Aud si vad cite batai de joc si hotii se fac in numele credintei,a lui D-zeu,si nu sint de acord cu ele.Asta e.
    Lucian spune: „Femeile victime (și doar ele) e un cretinism.” ….” dictatura uterului”…” a ”victimei” (invariabil purtătoare de uter).”.
    Cred ca tu la femei te intereseaza doar uterul.O fi pentru ca de acolo ai venit pe lumea aceasta?
    O femeie poate fi frumoasa sau urita,buna sau rea, desteapta sau proasta,si de regula orice femeie are cite ceva din toate astea in diverse procente.In nici un caz nu e doar un uter.
    Sunt femei destepte care cind i-si dau seama ca sotul sau partenerul de viata e un cretin vor sa o termine cu el cit mai repede dar nu le lasa cretinul.Acel barbat vrea cu tot dinadinsul sa demonstreze cit e de barbat si ca nu poate fi lasat asa… de un amarit de „uter”.Si atunci incepe asa numitul stolking.Daca acel „uter” i-si permite de-al denunta si i-si da seama ca nu va reusi sa-si aduca ” Uterul” inapoi in casa ca sa se foloseasca de el dupa bunul plac atunci i-l desfiinteaza (a se citi „i-l omoara”)
    Sunt o sumedenie de femei care ar parasi barbatul imediat dar care nu sunt lasate s-o faca de catre acei barbati prea orgoliosi dea accepta aceasta.
    Si eu am incercat dupa citiva ani de casatorie sa o rup.Am facut o plingere la politie in care povesteam toate cite patimisem.Ce crezi ca a facut politia pt mine? Ne-a chemat pe amindoi,i-a facut o scurta morala si mi-au spus ca asta e tot ce pot face ei. Nu mi-au dat nici un sac cu bani pt asta .Nici dupa ce am divortat de el nu m-a imbogatit nimeni.Cind nu am mai putut am frnuntat la tot si am plecat.Dar asta cind am avut unde pleca.Nu este o scuza pt o femeie cind spune ca sta cu un barbat care o maltrateza pt ca nu are unde sa se duca. E adevarat ca unele stau pt ca-si iubesc barbati asa cum sunt,asta in primii ani de casatorie dar dupa citiva ani ar pleca bucuroase dar nu au unde. Nu stiu unde ai vazut sacii de bani primiti de femei divortiate.Nu-mi enumera familiile bogate care la divort nu stiu cum sa-si imparta banii.Aici vorbim de familii sarace..
    Dupa modul in care vorbesti de femei i-mi dau seama ca le respecti foarte tare.Sau poate tie i-ti plac doar uterele lor.
    Daca ai fost maltratat de vreo femeie de ce nu ai denuntato.Te-ai fi bucurat de acelasi tratament din partea politiei casi o femeie.Posibil chiar mai bine daca vei vorbi cu politisti barbati.
    Dar dupa cum spunea si Leviatan ,aici vorbeam despre „credinta”,”religie” si nu despre anatomia femeii.

    Apreciază

  13. Am mai trimis un comentariu si nu a aparut. Mai incerc o data, cu citatul asta din Lucian „și ce vină avem noi restul pentru asta? De ce ar trebui compătimite femeile care rămân în relații abuzive din proprie voință?” – Citeste cate ceva despre motivele pentru care femeile nu pot sa iasa din relatii abuzive inainte sa dai cu piatra cu nosalanta (http://www.heart-2-heart.ca/women/page4.htm). Cum adica „de ce ar trebui compatimite”?? Tu te „auzi” cand pui asemenea intrebari?

    Trebuie sustinute din bani publici pentru ca de aia traim intr-o societate, sa ne ajutam unii pe altii. Unii gresesc, da, si ii ajutam sa isi repare greselile. Unii abuzeaza de „sistem” dar nu poti sa ii pedepsesti pe toti pentru „unii” astia. De aia ii ajutam si pe aia care isi rup oasele pe pistele de schi, ca „din propria vointa” au plecat la munte (ca nu i-a trimis mama sa faca schi, nu?!).

    Unele idei din comentariile tale ma pur si simplu ingrozesc. Ori esti insensibil 150% ori te lupti impotriva „feminismului” cu aceeasi indarjire caricaturala pe care o infierezi la „feministe”.

    Apreciază

  14. Leviatane, iti poluez sectiunea de comentarii dar nu pot sa ma abtin: am mai gasit o perla rara la Lucian: „femeile polițist sunt deseori fie eminamente proaste fie bigoate feministe iar bărbații polițiști te iau la mișto dacă te duci s-o reclami pe nevastă-ta că te-a abuzat.”: no, nu zau. Ai tu o statistica (vag) credibila care sa arata asta? Sau iar cunosti tu doua trei persoane care au intalnit polististe/politisti din astia si ridici experienta lor la rang de adevar absolut?

    E ridicol cum vrei sa anulezi anumite lucruri care ti se par nefondate cu altele si mai ridicole si (cel putin la fel de) nefondate

    Apreciază

  15. Prietene! Azi te-am descoperit. Azi, acum vreo 6 ore. De atunci iti citesc post dupa post, in ordinea inversa a postarilor tale. Si n-am ajuns decat la pagina 11! Cred ca ma apuca dimineata citindu-te.
    Prietene! Tot respectul meu! Desi am o gluma de blog, cu 2-3 cititori, te-am adaugat in blogroll.
    Toata stima!
    Functionara

    Apreciază

  16. Fiti seriosi cu povestile cu femei abuzate si generatii crescute in abuzuri, care la randul lor isi vor abuza si ei sotiile / copiii ! Femeia abuzata nu gandeste pentru ca e abuzata, ci … pentru ca nu gandeste ea, de felul ei ( abuzata sau nu, n-are legatura ).
    La fel si copiii care cresc si imita comportamentul abuziv al parintilor : nu’s decat iste maimute, are nu sunt capabile sa gandeasca singuri, asa ca imita si ei ce au vazut la altii.

    Sunt doar oameni imbecili ( femei si barbati ), care continua sa ramana in relatii abuzive, din prea multe prostie si frica ( si asta tine tot de prostie ). Sa ramai 15 ani intr-o casnicie abuziva, se numeste imbecilitate, orice motive ar afisa ( frica, religiozitate, indoctrinarea cu femeia supusa, bla-bla ). Isi merita soarta.

    Apreciază

  17. Lucian, la asa o badaranie de raspuns, nu „vin sa dau cu tefla” nimanui. Daca atat intelegeti din ce se intampla intr-o relatie in care unul din parteneri e abuzat fizic si psihic (ca-i vina victimei) nu sunteti mai acatarii decat cei care se preteaza actelor violente in sine. Altceva nu mai am de zis.

    Apreciază

  18. Ioana dixit: ”“femeile polițist sunt deseori fie eminamente proaste fie bigoate feministe iar bărbații polițiști te iau la mișto dacă te duci s-o reclami pe nevastă-ta că te-a abuzat.”: no, nu zau. Ai tu o statistica (vag) credibila care sa arata asta?” – Parc-aș fi comandat-o, nu alta:
    http://www.dailymail.co.uk/news/article-1309312/Four-domestic-violence-victims-men.html

    4 din 10 victime ale violenței domestice sunt bărbați. Asta în UK.
    În România… nu știm precis câte sute de metri de autostradă avem așa că e deja cam complicat să existe un studiu (fie el și vag) serios pe tema asta. Și nu, ”barometrele” Gallup nu se pun, acestea având deja de mai multe ori pe mai multe segmente demonstrații contrare.

    Apreciază

  19. Analy, după modul cum vorbești îmi dai impresia că nu ai terminat clasa a IV-a încă.
    Cratimele nu-s nicăieri la locul lor în textul tău și nici nu ai o coerență în ceea ce vrei să spui.
    În plus, n-ai înțeles nimic din ce-am scris. Măcar Ioana a înțeles parțial, tu chiar n-ai priceput o iotă, pe bune!

    Apreciază

  20. Luciane, tu nu te intelegi nici pe tine insati cu atat mai putin pe altii.I-ti place sa fii badaran pentru a-ti demonstra egocentrismul si orgoliul de barbat.Nu cred ca meriti vreo atentie.

    Apreciază

  21. Lucian, foarte bine ca sunt statistici si in sensul invers. Nu sunt de acord cu nici un fel de violenta (fizica sau emotionala) indiferent de cine-i victima. Rusine atunci politistilor ca nu ii cred pe barbatii care se declara victime ale violentei domestice.

    Ce m-a deranjat mai tare in replicile tale, e ca negi statutul de victima si ti se pare ca gata, cum cineva e abuzat fizic si emotional, poate in doua secunde sa-si ia ghizdanelul si sa plece, ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat. Ca invoci vointa (sau lipsa ei) in cazul in care o persoana (vezi ca nu zic femeie sau barbat) nu paraseste o relatie si ca de ce trebuie ajutata in astfel de situatii. Pentru mine cazurile astea sunt mult mai complicate, depasesc „vointa” si rationalul, si sa spui ca toti sunt „prosti/proaste” si ca isi „merita soarta” e o judecata trista si superficiala.

    Apreciază

  22. Lucian si Tzipi
    Sa inteleg ca pentru voi gandirea rationala se aplica din secunda 1 si pana la final. Problema voastra e ca vreti sa fiti atat de rationali incat nu observati cand va pierdeti umanitatea si incepeti sa deveniti niste roboti.
    Tipul asta de gandire pur rationala aplicata intr-o relatie, de obicei, nu aduce nimic bun. Ar insemna ca cei doi sa fie perfect compatibili. Pentru ca altfel ratiunea iti spune clar sa parasesti relatia
    Asta in timp ce emotionalul te indeamna sa mai ierti din defectele celui de langa tine. Sentimentele te tin legat de o persoana zi de zi, fie ca celor din jur li se pare ca partenerul tau e nedemn de tine. Si tot ele te indeamna sa incerci sa ii corectezi erorile de caracter ale celui de langa tine.
    Faptul ca folosim in gandire, in special in relatii, atat partea rationala a creierului cat si cea emotionala e ceea ce ne face sa fim umani. Altfel nu am fi decat niste creaturi inteligente, capabile de lucruri uimitoare. Sentimentele, nu gandirea, ne fac sa fim OAMENI.
    A stabili un echilibru intre cele doua ar trebui sa fie idealul oricarui om, fie el religios sau ateu. Si spun IDEAL pentru ca asta e, de multe ori, prea greu. Cadem fie in extrema rationalului, ca voi doi, fie in cea a emotionalului, ca Analy sau Ioana.

    Legat de greselile de ortografie … incercati sa le ignorati. Si eu si altii facem aceleai greseli. Cat despre Analy … limba italiana cred ca e de vina. Cat despre studii si inteligenta … garantez eu pentru ea.

    Apreciază

  23. Pai eu nu consider ca-s in nici o extrema. Abuzurile sunt grave si isi lasa amprenta si in rational si in emotional, si trebuie dusa o munca pe ambele fronturi pentru ca o persoana sa poata „vedea” adevarul, si eventual sa isi croiasca o soarta mai buna.

    Am impresia ca nu ma fac prea bine inteleasa, deci pe scurt ideile mele:
    – persoanelor abuzate trebuie sa aiba cu cine sa vorbeasca despre asta si sa fie ajutate sa depaseasca momentul
    – nu trebuie desconsiderate si calificate drept „proaste” sau ca „isi merita soarta”
    – nu poti sa le ajuti daca invoci doar criterii „rationale”
    – statutul de „victima” nu inseamna ca e vina persoanei care e abuzata, violenta de orice fel e vina celui care o „executa” (analogie cu violatorii care zic ca sunt „provocati” de cate o fata in fusta prea scurta: nu-i „vina” lor, ci a fetei, ca „i-a provocat”…)

    Mno, sper ca-i mai clar acum:)

    Apreciază

  24. Ioana, cred ca acolo loveam si eu. Daca m-am facut prost inteles, scuze. Cat despre ajutorul dat aplicand doar criterii „rationale” … ala nu e ajutor. De cele mai multe ori ala nu e ajutor, e indemn la suicid.

    Apreciază

  25. Eu nu neg statutul de victima, ci neg complacerea in statutul asta ( victimizarea si masochismul ). Ok, inteleg ca psihicul victimei e afectat, inteleg ca statul nu o ajuta cu nimic sa scape din familie ( nu va imaginati ca in statele avansate va ajuta mai mult de 3 saptamani adapost, si apoi lepune in strada ).
    Dar totusi, sunt 15 ANI, nu 15 luni. In 15 ani, eu refuz sa cred ca femeia aia chiar n-a putut sa schimbe nimic si sa scape de el.

    Ceea ce spui tu, Leviathan despre partea cu sentimentalismul irational, nu face decat sa intaresti ceea ce noi am firmat deja : cand nu-i cap, vai de picioare. Adica femeie a atat de cretina, incat renunta la ratiune, pe motiv ca are … sentimente. Pai sentimentele trebuiesc controlate de ratiune, ca d’aia suntem oameni.

    Da, pot sa invoc doar criterii rationale : atunci cand ma aflu intr-o relattie abuziva, ratiunea si bunul simt imi spune ca trebuie sa plec, indiferent cat de tare as jeli dupa el. Orice om inteligent ar pleca : orice cretin ar ramne si s-ar complace in postura de victima eterna, pe motiv ca … are sentimente ( de parca oamenii rationali n-ar avea asa ceva ) …

    Apreciază

Mulțumim pentru feed-back.

Blog la WordPress.com.

SUS ↑

