Chat, chat, chat II…

 Urmatoarele randuri sunt o discutie purtata intre mine si o crestina … Sper sa va placa. Mi-e mia facut oarecare placere. Pacat ca nu a intrat in discutie cu temele facute. Am luat-o cam din oala.

Leviatan: ca tu crezi ca doar ma declar ateu

CRESTINA:asa am spus

CRESTINA:nu te cunosc insa imi sustin parerea

CRESTINA:poate gresesc

Leviatan: no… daca nu te superi. ce te face sa crezi ca e doar de nivel declarativ

Leviatan: ?

CRESTINA:domeniul de activitate m-a facut sa discut cu f multi oameni care o parte din ei se declarau atei

CRESTINA:discutand si intrand la radacina cuvintelor declarate am descoperit ca in mintea acelor pers exista o confuzie si o dezorientare f mare

CRESTINA:de ce?

Leviatan: de ce?

Leviatan: nush daca e chiar cazul sa generalizezi

CRESTINA:tocmai datorita citirii multor carti scrise care contraziceau biblia , care de fapt autorii acestor carti mai tarziu au declarat ca exista dumnezeu

Leviatan: care-i is aia ???

CRESTINA:insa stiu ca Bibli a  este cuvantul lui Dumnezeu si are putere sa schimbe vieti

Leviatan: si sa nu spui de einstein

Leviatan: ca citatele alea nu au fost niciodata dovedite ca apartinand lui

CRESTINA:chiar insusi el intr-o faza a vietii a recunoscut asta

CRESTINA:nu-mi trec acu prin minte

CRESTINA:nu a fost el singurul care s-a declarat ateu

CRESTINA:totusi stiu  sigur

CRESTINA:ca fiecare om in adancul inimii cere ajutorul lui dumnezeu

CRESTINA:indiferent daca recunoaste asta in fata altora sau nu

Leviatan: asta e greu de crezut

Leviatan: adica … eu sunt ateu de la 14 ani

Leviatan: si crede-ma ca am trecut prin momente supeeerr naspa pana acum

Leviatan: au fost zile cand imi doream sa mor sa pun capat durerilor

CRESTINA:poate e o intrebare beranta…ce te-a retinut sa n-o faci?

CRESTINA:aberanta, scz pt greseli

CRESTINA:din graba mai comit si astea

Leviatan: ce anume m-a retinut sa fac ce ?

Leviatan: sa mor ?

CRESTINA:pai am inteles ca ai vrut sa pui capat  durerilor

Leviatan: simplu gandul ca maine poate fi mai bine

Leviatan: gandul ca medicina evolueaza si poate peste ceva timp …

Leviatan: si s-a intamplat

Leviatan: au aparut tratamente care au reusit sa imi puna capat durerilor

Leviatan: daca nu ar fi fost posibilitatea asta… nu mai vb cu dumneata

CRESTINA:esti vindecat total?

Leviatan: nu

Leviatan: dar nu mai am dureri

Leviatan: e un pas enorm

Leviatan: crede-ma

CRESTINA:da, asa-i

Leviatan: si totusi am ramas la opinia mea

Leviatan: cu toate necazurile

Leviatan: deci …faza cu nivelul declarativ cade

CRESTINA:inca nu

CRESTINA:eu cunosc un medic care indiferent de problema sau boala o poate rezolva

CRESTINA:chiar bolile incurabile, diabet, cancer, etc

CRESTINA:le poate vindeca

CRESTINA:am apelat la el de nenumarate ori, atat eu cat si familia

Leviatan: ye

Leviatan: numele

CRESTINA:ne-a ajutat

CRESTINA:Dumnezeu

CRESTINA:am atatea experiente de genul asta

CRESTINA:incat nu pot sa tac si sa nu spun de puterea lui

Leviatan: ok doctoru asta a tau …. se cam lasa pe tanjala cate o data

CRESTINA:si cat de mult ne iubeste chiar si in necazurile pe care le avem

Leviatan: adeca pana pe la 14 ani am dat la bani pe la biserici de m-am saturat

Leviatan: ca sa o vad pe muma scapata de cutit

Leviatan: si … ghici ce ?

Leviatan: tot la masa de operatie  a ajuns

Leviatan: ne iubeste necazurile

Leviatan: nu ti se pare nitel masochism

CRESTINA:uneori dumnezeu lucreaza prin oameni

CRESTINA:El le da intelepciune ce tre sa faca

Leviatan: zici tu ?

CRESTINA:sunt convinsa

Leviatan: si in cazul asta unde vezi tu lucrarea ?

Leviatan: eu asa am ajuns ateu …

Leviatan: sa cel putin initial agnostic

Leviatan: dupa aia m-am apucat de studiu

Leviatan: si intr-un an eram ateu convins

CRESTINA:ai citit vreodata biblia?

Leviatan: in trei variante

CRESTINA:ai citit-o de la genesa la apocalipsa?

Leviatan: dupa cum spuneam

Leviatan: in trei variante

Leviatan: varianta oficiala BOR

Leviatan: var cornilescu

Leviatan: si noua traducere

Leviatan: care are numai Noul testament

CRESTINA:poate pun multe intrebari…insa chiar sunt curioasa…

Leviatan: si nu o data

CRESTINA:ce parere ai?

CRESTINA:ce ai inteles din ea?

Leviatan: multe

Leviatan: in principal ca se contrazice singura

Leviatan: nici nu ai nevoie sa cauti prea mult

Leviatan: in al doilea ….

Leviatan: ca toate religiile abrahamice: crestinism, iudaism, islam

Leviatan: sunt la fel de sangeroase si misogine

Leviatan: asta am inteles

Leviatan: si sa nu spui ca nu esti de acord

Leviatan: ca incep sa dau cu citate

CRESTINA:ce ai inteles din noul testament?

Leviatan: auu

Leviatan: intri pe teree periculos domnisoara

CRESTINA:imi face placere sa discut despre asta

CRESTINA:iubesc biblia

Leviatan: ok

Leviatan: si mie imi place

Leviatan: ce anume te intereseaza despre NT

CRESTINA:ce ai inteles?

Leviatan: destule

Leviatan: in primul rand ca evangheliile sinoptice si ev lui ioan se contrazic

CRESTINA:de ex?

Leviatan: de cate ori apare sinedriul in matei

Leviatan: ?

CRESTINA:sincera sa fiu…nu stiu

CRESTINA:insa ma pot documenta

Leviatan: iti spun eu

Leviatan: de douaori

Leviatan: Matei 26:57-68

Leviatan: si matei 27:1-2

Leviatan: iar in Ioan

Leviatan: deloc

Leviatan: apar doar ana si caiafa

Leviatan: Ioan 18:12-15

Leviatan: nu ti se pare ca o judecata atat de mare ca cea a lui sa fi fost redactata la fel de toti cei care au avut legatura cu ea

Leviatan: ??????

Leviatan: si mai sunt si altele

CRESTINA:fiecare a scris in felul lui dar in esenta a scris aceeasi chestie

Leviatan: nu

Leviatan: pt ca

Leviatan: vezi tu

Leviatan: acolo exista un mare viciu de procedura

Leviatan: in ceea ce priveste judecata la evrei

Leviatan: in primul rand nici un sinedriu nu s-a intalnit vreodata in toiul noptii

Leviatan: si in nici un caz de 2 ori

Leviatan: in al doilea rand

Leviatan: de la condamnare pana la executarea sentintei codul penal iudeu prevedea obligativitatea unui termen de 24 de ore

Leviatan: si tinand cont ca judecata s-a facut in noapte si dupa amiaza a fost executat

Leviatan: si la evrei ziua incepe seara

Leviatan: inseamna ca a avut loc in aceeasi zi

Leviatan: si astea sunt valabile numai in cazul in care acceptam existenta istorica a lui Isus

Leviatan: chestie enorm de discutabila

CRESTINA:totusi sa stii ca nu mi-am schimbat parerea inca

CRESTINA:si stiu ca dumnezeu a pus f mare pret pe tn

CRESTINA:si te iubeste enorm

CRESTINA:numai tu il respingi

4 gânduri despre „Chat, chat, chat II…

Adăugă-le pe ale tale

  1. Când îți mai zice vreun creștin că tu te crede că ești ateu, ci ești doar la nivel declarativ, spune-i și tu că nu-l crezi că e creștin, ci de fapt e ateu care-l urăște pe Dumnezeu.

    Chestia asta e atât de lipsită de respect încât merită să fie batjocoriți la greu pe faza asta. „Nu cred pe cuvânt nimic din ce-mi spui, chiar dacă sunt chestii despre tine personal! Eu știu mai bine ca tine cine ești tu.”, cam ăsta e mesajul și trebuie să fie loviți tare de răspuns ca să priceapă că o discuție nu se poartă în halul ăsta. Nu mă obligă nimic ca ateu să accept imbecilitățile și tonul condescendent al unui asemenea creștin.

    Apreciază

  2. Cred ca pentru a-ti demonsta tie insati si celorlalti de ce ai devenit ateu ai studiat toate acele carti cu multa atentie.Poate ca ai dreptate sau poate ca le-ai in terpretat tu in acest fel sa-ti convina tie,Eu nu stiu pt ca nu le-am citit niciodata,nici macar banala Biblie.Respectiva CRESTINA probabil le-a citit din obligatie sau din curiozitate dar fara ca sa dea atentie la toate amanuntele.Dar CREDE in D-ZEU.Crede in ceva mai puternic decit ea pentru ca asa i-si poate explica mai usor tot ce se intimla in jurul ei.Daca sunt lucruri frumoase,bune,spune ca a ajutato D-zeu;daca se intimpla ceva rau ,urit,va spune ca asa a vrut D-zeu pentru a o incerca sau a o pedepsi.Dar CREDE pentru ca are nevoie de o explicatie,o scuza sau o acuzatie.Un om simplu are nevoie de a-si explica tot ce se intimpla cu el si in jurul sau in modul cel mai simplu posibil pt el,daca nu e un licentiat in stiinta ,chiar si aia ,unii ,cred in D-zeu.Deci ce vroiam sa spun e ca majoritatea crestinilor sunt crestini pentru ca au mostenit de la parinti aceasta credinta si nu au avut niciodata indoieli pentru ai face sa-si puna prea multe intrebari.Tu probabil ai suferit prea mult si nu te-ai multumit sa accepti totul ca o lucrare a lui D-zeu,pentru ca nu te stiai vinovat cu nimic in fata lui D-zeu pentru a -ti plati pacatele in felul acesta.Atunci ai cautat raspunsuri la problemele,nemultumirile,indoielile tale.Negasind raspunsuri la toate alea ai devenit ATEU.Dar pentru a-ti mentine aceasta credinta de ATEU (pt ca si asta e o credinta) cauti explicatiile tocmai in cartile crestine.Dai foarte mare atentie la orice cuvint sau povestire,pe cind un CRESTIN nu are nevoie de toate astea pentru ca el CREDE SI ATIT.

    Apreciază

  3. @Anonim

    Daca sunt lucruri frumoase,bune,spune ca a ajutato D-zeu;daca se intimpla ceva rau ,urit,va spune ca asa a vrut D-zeu pentru a o incerca sau a o pedepsi.

    Corect … vesnica comoditate crestina. Nu ar fimai usor sa cauti cauzele reale ale necazurilor si sa le indepartezi. In felul asta nu o sa se mai repete.

    majoritatea crestinilor sunt crestini pentru ca au mostenit de la parinti aceasta credinta si nu au avut niciodata indoieli pentru ai face sa-si puna prea multe intrebari

    Ok … si eu la fel. Adica tot de la paritnti, bunici, etc. Intelegi ce zic. Si asta nu ma oprit sa incep sa gandesc cu capul meu si nu al popii.

    Tu probabil ai suferit prea mult si nu te-ai multumit sa accepti totul ca o lucrare a lui D-zeu,pentru ca nu te stiai vinovat cu nimic in fata lui D-zeu pentru a -ti plati pacatele in felul acesta

    Nu stau si accept ca oaia. Caut raspunsuri, tratamente, posibilitati de ameliorare.

    Dar pentru a-ti mentine aceasta credinta de ATEU (pt ca si asta e o credinta) cauti explicatiile tocmai in cartile crestine.Dai foarte mare atentie la orice cuvint sau povestire,pe cind un CRESTIN nu are nevoie de toate astea pentru ca el CREDE SI ATIT.

    1. Ateismul nu e o credinta ci un stil de viata. Cauta etimologia cuvantului si ai sa iti dai seama.
    2. Nu ma leg de orice cuvant. Pot sa iti dau exemple de fraze fara noima in biblie. Sau fraze dintr-o evanghelie care contrazic alte fraze din alta evanghelie.
    3. Vechea zicala „Crede si nu creceta” ne-a tinut in obscuritate si aproape de epoca pietrei cca 1000 de ani. Chiar o vrei aplicabila si azi. ai grija ce iti doresti, ca s-ar putea sa primesti.

    Apreciază

Mulțumim pentru feed-back.

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

SUS ↑

