Pe mine cine ma iarta ???

Ce ne face pe fiecare dintre noi sa fim oameni si nu fiare? Unii, cei mai multi, spun ca o oarecare masura de inteligenta, de ratiune. Desi foarte multi dintre noi dau deseori dovada ca nu detin asa ceva nici macar cat sa deosebeasca fantezia de ralitate.

Eu totusi indraznesc, in umila mea parere, sa spun ca ceea ce ne separa de restul animalelor nu e ratiunea ci sentimentele. Sau mai degraba felul in care traim fiecare dintre noi sentimentele. Pt ca oarece sentimente, cum ar fi loialitatea, intalnim si in regnul animal, Unul din exemple ar fi barza, care ramane loiala pana la moarte partenerului.

Doar ca noi, fiecare in parte traim diferit sentimentele. Fie ele loialitate, dragoste, ura sau doar amicitie. Si cel mai adesea ne lasam mult prea mult condusi de ele, inlocuind actiunile dictate de rationament cu cele dicatate de inima. Si in cele mai multe cazuri asta are efect necativ tocmai asupra celui ce isi reneaga logica si ratiunea. Pentru ca e cele mai multe ori ratiunea invinge si suferinta este mult mai mare. Si tocmai atunci e acuzat de egoism.

Uite luam un caz particular, al meu. Desi rationamentul mi-a spus inca de la bun inceput ca relatia inceputa cu ani de zile in urma are ceva subred, am hotarat sa imi ascult inima. Am decis ca e mai bine sa regret ca am facut-o decat sa imi para rau toata viata ca nu am incercat. Si am dat-o in bara.

Totul a fost super in primii doi ani. Dupa aia, in urma unor certuri si a unei separari de vreo 3 luni, totul a luat-o razna. Dar razna rau de tot. Doamna s-a apucat de servit in cantitati din ce in ce mai mari alcool, una din scuzele ei fiind boala mea. Frate, ar fi trebuit sa ma apuc eu de baut nu ea. Ca pe mine ma durea de ma luau toti dracii.

Si totusi am tolerat. Mult. Actionand inca o data la indemnul inimii. Ratiunea mi-a spus de multe ori ca relatia nu mai are nici o sansa, ca totul s-a daramat ca un castel de nisip. Dar am refuzat sa accept realitatea. Intocmai ca un religios care refuza sa vada toate dovezile care ii darama miturile credintei lui, asa eu refuzam sa dau ascultare tuturor motivelor care imi aratau ca, in mod logic, eu nu mai am ce cauta in aceea relatie.

Au aparut certuri din ce in ce mai dese, din ce in ce mai crunte, nu rareori trebuind sa parasesc locul pentru a nu se ajunge la violenta fizica. De fiecare data imi promiteam ca va fi ultima cearta. Ca de a doua zi imi iau bagajul si ma duc in lumea larga. Degeaba. Rugamintile si lacrimile reuseau de fiecare data sa inchida rationalul din mine intr-o celula si sa stranga cheia. Si mai ramaneam.

Si toata povestea asta a durat 4 ani. Patru ani de lacrimi, de durere, atat fizica, pentru ca boala mi se agrava, cat si psihica. De multe, foarte multe, emorm de multe ori mi-a trecut prin cap gandul ca ar cam trebui sa imi inchei socotelile cu dracia asta de viata. Ca poate locul meu nu mai e pe aici.

Pana la urma rationalul din mine nu a mai rezistat. A iesit, cum s-ar spune, cu coasa in mana. Si am decis ca e cel mai bine sa ii pun capat relatiei. Pentru ca nici ea sa nu mai traiasca cu impresia ca i-am incurcat viata si nici eu sa nu mai am impresia continua ca stau acolo, langa ea, cu forta.

N-o sa ghiciti ce mi s-a intamplat. Dupa ce patru ani am suportat tot felul de umilinte de dragul familiei, cand am plecat EU am fost acuzat de egoism. Mi s-a strigat in fata ca nu ma gandesc decat la mine, ca tot ce ma intereseaza e sa imi fie bine mie, nu si celor din jur. Pana la urma tot eu am iesit vinovat din toata afacerea.

Si cu vinovatia ca nu am mai incercat, ca nu i-am mai dat o sansa, traiesc si acum, dupa luni bune de cand am plecat de acolo. Si aceeasi vinovatie ma impiedica sa ii mai ofer cuiva posibilitatea de a avea incredere in mine.

Si tocmai genul asta de vinovatie e cel mai greu de iertat.

Atentie !!! Cand spuneti ca nu se mai poate!! E posibil sa aveti a trece tot prin asa ceva. Si daca nu va iertati singuri …. Cel lasat nu o sa va ierte.

Eu inca nu mi-o pot ierta.

11 gânduri despre „Pe mine cine ma iarta ???

Adăugă-le pe ale tale

  1. Păi dacă tot ai făcut pasul de a pleca de la fosta muiere și acum ești singur, deja ar fi timpul. Dacă nu există voință din ambele părți aia trebuie să înceteze și fiecare să își vadă de viață. Faptul că fosta e o alcoolistă și în loc să te susțină când luptai cu boala, ea stătea la capul tău cu celularul de Rieni în buze spune cam ce dragoste mare ți-a purtat ea ție.
    Omule, faptul că aruncă vina pe tine pentru caracterul ei slab și viciile pe care le-a căpătat se numește șantaj emoțional. Ce să zic acum, că tu ești vinovat pentru că ai fost sau poate mai ești bolnav, că te-ai înbolnăvit voluntar, doar ca să o faci pe ea să sufere, de parcă noi ne-am dori să zacem la pat și să ne chinuim prin spitale și să ne dpm sufletele pe tratamente.
    Ea nu te-a văzut în momentul în care ați început relația? Ea nu a văzut că ai probleme de sănătate? Hai că primele luni de relație sunt frecție la picior de lemn, dar după un an când treaba se îngroașă și relația cu tine a început să fie luată în serios, nu și-a pus problema că tu ai o boala cu care lupți și mai ai și un servici unde te chinui să-ți câștigi existența?
    Cam ciudată fosta ta muiere și cu tendința de a arunca cioara moartă la altu-n curte.

    Apreciază

  2. E (foarte) greu, dar ar cam fi timpul sa inchei socotelile cu trecutul. Ce a fost, a fost, gata, bine ca s-a terminat! Inca ma intreb cum un tip ca tine s-a uitat, ba mai mult, a stat o anumita perioada de timp cu cineva net inferior lui…

    Apreciază

  3. Nu ai pentru ce sa te simti vinovat.Din contra,trebuie sa fii multumit sufleteste ca ai fost puternic,ca ai avut acea ratiune care te-a ajutat sa eviti un rau si mai mare care sar fi produs daca ai fi ramas.Chiar daca acum ti-a spus ca esti egoist, daca ai fi ramas si ai fi luato la pumni in fiecare zi,cum ti-ar fi spus?Daca ti-ai fi pierdut ratiunea si i-ai fi facut vreun rau fizic pentru care ar fi trebuit sa ajunga in spital,ce ar fi spus de tine,dar mai ales cum te-ai fi judecat tu insuti?Pentru ce anume ar trebui sa fii iertat sau sa te ierti?Ca nu ai plecat din timp pentru a evita raul sau pentru raul ireparabil care l-ai facut? Cit despre gura lumii din jur,nu o vei inchide si nici multumi vreodata.Acum te acuza de egoism dar daca era mai rau te-ar fi acuzat de lipsa de ratiune.Se spune ca un alcoolic trebuie ajutat pentru ca el nu este in stare sa se ajute singur,pentru ca nu are vointa sa se ajute.Dar pentu a ajuta un alcoolic cel de alaturi trebuie sa-si sacrifice sanatatea lui,fizica si psihica,(daca o are,nu ca tine)in asa fel ca atunci cind alcoolicul si-a revenit sa poata ingriji pe celalalt.Asta cred in cel mai fericit caz.Parerea mea este ca ai facut cel mai bine posibil .Rational si cu dragoste.Caci si in aceasta decizie poate fi multa dragoste,cind asa eviti raul si mai mare.

    Apreciază

  4. Deviza mea: „Intr-o cearta, niciunul dintre interlocutori nu are dreptate”. Prin urmare, ar fi bine sa ne povestesti si despre defectele tale, pentru ca asa tinzi sa exagerezi in favoarea ta. (trebuie sa recunosti acest lucru.)

    Apreciază

  5. @nobodyisperfect
    Defectele mele …. destul de greu. Dat fiind faptul ca sunt eu si e greu sa fii obiectiv.
    Poate unul ar fi o gelozie usor accentuata, survenita dupa prima escapada a ei. Si culmea, de fiecare data cand am banuit ceva s-a adeverit. Adica nu am fost gelos fara motiv, sau cel putin nu fara un motiv obiectiv.
    Un altul… deveneam extrem de nervos, desi o tratam cu ignoranta, ori de cte ori o gaseam afumata sau venea cu 5% din salariu acasa.
    Si al mai de capatai defect … nu m-am lasat nici o data calcat in picioare de maica-sa, care a primit o viata ordine la serviciu iar la pensie avea pretentia sa dea ordine la cei de acasa. Mai ales ce de cele mai multe ori ordinele ei insemnau apararea fiesii, dupa cate o bauta.
    Cam astea. Desi … pentru ea erau gravce.
    A … si mai e si boala. Care, din nefericire pt ea, nu e cauzata voluntar. Si n-a stiut nimeni de ea panala un an dupa casatorie!!

    Apreciază

  6. Bine-ai venit în club. Ai senzaţia că eşti primul bărbat înjurat pentru că a aplicat (fie şi-n al 12-lea ceas) raţiunea într-o relaţie cu o femeie?
    Sunt câteva sute de mii (minim) de bărbaţi în România în situaţia asta. E trist dar cam ăsta-i adevărul.

    Motivul pentru care nu (mai) merită să te stresezi e că făcându-ţi procese de conştiinţă tot ce faci este să-ţi faci şi mai mulţi nervi!
    Şi nu numai că-ţi faci şi mai mulţi nervi, dar dacă povesteşti cuiva care nu ştie atât de multe detalii pe câte ştim noi, cititorii tăi, va fi tentat în proporţie covârşitoare să-i ia apărarea tot nevesti-tii – „pe principiul bărbaţii e porci şi femeile e victime”.

    Apreciază

  7. Nu stiu cum esti tu, dar eu n-as sta nici 5 minute intr-un cuplu cu un barbat care dovedeste ca nu ma sustine si nu e alaturi de mine. Ori sa te apuci de baut, in loc sa sustii omul de langa tine care e bolnav si are nevoie de ajutor… asta spune totul.

    Apreciază

Mulțumim pentru feed-back.

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

SUS ↑

