Crestinii iarta selectiv dar vor iertare neconditionata

Una din virtutile de baza ale unui bun crestin este puterea de a ierta. Si totusi se pare ca cei ce isi spun crestini nu dau dovada de ea decat in foarte putine cazuri. Si acele cazuri includ persoane care au strict aceeasi orientare religioasa ca si ei.

Cu toate astea, atunci cand gresesc, apeleaza in mod frecvent la iertarea crestina, chiar daca ei nu au fost in stare sa o ofere nici o data.

Cam asa sta treaba si la fosta mea familie. O fameie careia i-am iertat atat de mult incat nici nu mai tin minte a apelat la finalul relatiei la acelasi tip de rugaminti. Uitand ca eu nu am nici un fel de treaba cu sentimentul de virtuozitate crestina. Nu am obiceiul sa pastrez supararea. De cele mai multe ori iert in urmatoarele 10 min. Dar nu pot sa iert la nesfarsit.

La cateva zile dupa ce am plecat de acasa au inceput telefoanele cu rugaminti si promisiuni. Promisiuni car nici inainte nu fusesera respectate. Asa ca am refuzat sa ma intorc in locul unde creierul meu a pierdut 90% din rabdarea cu care era inzestrat. Si una din acuzatiile care m-a luat prin surprindere a fost aceea ca nu sunt capabil sa iert pentru ca nu cred in nici un D-zeu. Asta dupa ce am prins-o de 2 ori pe aratura si dupa ce mi-a baut nervii si si-a baut mintile timp de vreo 4 ani.

Sunt saptamani bune d cand am plecat de acolo si am pus capat visului de a avea o familie normala. Si nici acum, dupa atata timp de judecat la rece, nu imi dau seama ce m-a facut sa ii iert atat de mult. Nu sunt crestin deci nu dau doi lei pe regulile bisericesti care interzic divortul. Si nici pe sfaturile unui personaj cvasi – imaginar care spune ca trebuie sa ierti de sapte zeci de ori cate sapte. Si totusi am iertat.

Acum am ajuns la stadiul in care iertarea nu isi mai avea rostul pentru ca imi era total idiferent ce face. Si am hotarat sa ii pun capat.

6 gânduri despre „Crestinii iarta selectiv dar vor iertare neconditionata

Adăugă-le pe ale tale

  1. Felictari pentru rabdare! Inconstient ai gandit ca un crestin in anumite situatii, dar regulile bisericesti spun ca singura vina pentru a desface o casnicie este adulterul. Deci, ai cam rabdat in zadar, iar sotia ta ar fi trebuit sa stie asta. Probabil asa a inteles ea crestinismul: omoara-i pe toti, supara-i, distruge-i, raneste-i sufleteste pe cei din jur pentru ca toti sunt datori sa te ierte. LOL

    Apreciază

  2. Exista si crestini cu virtutea discernamantului care citesc foarte bine sufletul omului si nu stau inchisi in nebunia lor. Numai bine.

    Apreciază

  3. Mintea lucidă și rațională e greu de menținut. Sunt atâtea chestii și atâția dezaxați încât nu mai știi ce este normalitatea.
    Un om lucid dar puțin mai înțepat și cu ceva mai multă educație, dacă intră tare într-un creștin autodeclarat îl sperie de mănâncă asfaltul.
    Eu nu reușesc să pricep cum se declară aparținând unei confesiune, dar nu cunosc nimic despre cultul respectiv. Nici poveștile din biblie, nici istoria religiei de care aparține, nici evenimentele care i-au marcat existența, nici sărbători, nici ideologia, nici conceptele și motivele pentru care se fac anumite alegeri.
    Ca o comporație: este ca sexul, dar fără a se cunoaște nimic despre asta. Doar se întrețin relațiile, dar nu se cunosc normele de igienă, componența aparatului reproducător, riscurile de sarcine, riscurile de BTS, metode contraceptive. SEx fără educație sexuală.
    Ori în condițiile date, mai are rostul tentativa de a educa și a explica rațional cuiva care se scuipă-ntre țâțe sau care face cruci la fiecare șantier cu turlă, care crede în numere norocoase, zodii, superstiții și toate mizeriile astea?
    Se uită ca la ciudați când aud că alții nu împărtășesc aceeași mizerie de ritual medieval preluat de la niște ciobani analfabeți.

    Apreciază

  4. Ratzoiul: Exista si astfel de crestini care nu isi cunosc deloc credinta dar se autodeclara astfel. Nu trebuie sa generalizezi. Exista si crestini care isi cunosc adevarurile de credinta, istoria, cultul, si sunt chiar foarte bine ,,protejati” in acest domeniu. Fiecare gest pe care il face un crestin, trebuie sa-l faca in cunostinta de cauza, nu din superstitii, ci din convingere sincera. Crestinul, asemeni oricarui om de pe planeta, are libertatea de a urma calea Bisericii, gasind in invataturile ei raspunsurile de care avea nevoie, sau sa mearga dupa capul lui in viata, mai exact sa faca ce vrea muschiul lui.

    Apreciază

Mulțumim pentru feed-back.

Blog la WordPress.com.

SUS ↑

