Credinta – Opium pentru mase

La staful Ratzoiului am cautat pe net, initial pe Stirile ProTv , reportajul cu Pr. Cristian Pomohaci, din parohia Mosnui. Si trebuie sa recunosc ca mi s-a facut pielea de gaina urmarindu-l. Il pun in continuare aici, pentru ca l-am gasit si pe Youtube, pe canalul utilizatorului OFCR.

Mi-e graoaza sa ma gandesc ca exista in Romania zilelor noastre oameni, parinti, care sa isi forteze copilul de cateva luni sa asiste la o slujba care incepe la orele 23:00 si se termina in jurul orelor 02:00. Si ce fel de om trebuie sa fii sa nu iti dai seama ca acel copil nu plange ca e indracit ci ca el ar trebui sa doarma la ora aia nu sa stea treaz.

Parerea mea, care conteaza deloc spre infinit, e ca acest tip de oameni ar trebui pusi la zid si executati, desi nu merita nici macar onoarea unui pluton de executie. Treaba e ca pe site-ul PROTV-ului am gasit si niste comentarii destul de aiuritoare. Oameni care ii tin partea unui dement bun de dus la spitalul de nebuni. Cum e urmatorul comentariu scris de o cocoana care nu prea are treaba cu realitatea din Romania. Probabil traieste in realitatea lui Boc cel Mic. O adevarata salata de cuvinte fara nici un fel de messaj, fie el cat de vag. Tot ce am inteles a fost ca ii tine partea popii.

Este minunat ce se intampla si cat de multe comentarii sunt impotriva ortodoxiei. La orice sondaj reiese ca suntem tara majoritar ortodoxa. De ce va declarati domnilor astfel daca sunteti atei, agnostici sau mai stiu eu ce? Nu cunoasteti ortodoxia, nu-i cunoasteti esenta, dar sunteti raspicat impotriva ei. Nu il cunosc pe Parintele Pomohaci, dar este evident pentru oricine vrea sa vada caracterul tendentios al reportajului. Aratati anunturi din ziar ale vrajitoarelor, dupa care aratati imagini din biserica! Oamenii neavizati ce sa inteleaga? Unde si-a facut Parintele Pomohaci reclama? Pe cine a chemat la el? Cui i-a promis vreodata ca o sa-l scape de rau? Cui i-a cerut bani? Din ce a zis Parintele nu reiese ceea ce vreti voi sa insinuati. Parintele a zis ca prin mila lui Dumnezeu oanmenii au fost vindecati. In niciun caz nu a zis: „Eu ii vindec”. De ce va intereseaza ce cale aleg oamenii in viata cat timp nu fac rau nimanui? Nu o sa se sinucida nimeni(spunea cineva mai sus ca o sa asistam la sinucideri in masa). In credinta ortodoxa sinuciderea e un pacat capital. Nu puteti sa nasteti copii, sa traiti impreuna, sa muriti fara sa dati pe la biserica? Ba da, puteti linistiti! Problema este ca va simtiti „obligati” sa ii „salvati” si pe naivii care merg la biserica de influenta lui Hristos in viata lor ca unii ce sunteti puternici prin faptul ca v-ati eliberat. Eu va doresc sincer realizatorilor emisiunii ca inainte de a pleca de pe pamant sa intelegeti cat rau ati facut pt ca dupa aceea va fi prea tarziu si toate regretele din lume nu vor mai schimba nimic.

Am ajuns sa nu ma mai mir dfe mai nimic in tara asta. Dar asta e mult prea de tot. Si nimeni nu face nimic. Abia dupa ce a ajuns presa la usa Mitropolitului s-au sesizat si ei. Si cred ca nu se va intampla nimic mai mult decat sesizarea. Nu cred ca se va lua vre-o masura reala, activa.

Hai sa traim si sa ne simtem bine.

14 gânduri despre „Credinta – Opium pentru mase

Adăugă-le pe ale tale

  1. Ratzoiule, merci pentru pont.
    Esti cel mai tare. Zi-mi te rog, nu te-a durut capul dupa ce l-ai vazut? Ca io l-am vazut de 2 ore si tot ma doare capu`.

    Apreciază

  2. Leviatanule sincer sa fiu, nu ma mira nimic. Am studiat destul de mult problema, am incercat sa nu judec din prima si sa-mi dau seama care sunt motivele care duc la intamplarile astea.In mare am remarcat cativa factori ca; 50 de ani de comunism de reprimare religioasa-in care oamenii au fost privati oarecum de credinta, cu toate ca se faceau slujbe si biserica a duso bine sub aripa Securitatii.
    Alt factor este lipsa de educatie, vizibila pe chipul multora, iar Dumnizo e cel mai bun candidat pentru a arunca vina pentru lipsa lor de responsabilitate. E mai usor sa spui: asa a vrut Dumnizo decat sa cauti un raspuns rational si sa te scolesti.
    Factorul numarul 3 este lipsa de sanatate si saracia; oamenii ce umbla cu anii prin doctori, cu copii bolnavi, cu sanatate subrezita, periplul intr-un sistem sanitar indiferent, prost dotat, corupt, in care trebuie sa plusezi $$ ca sa iti spuna buna ziua, imping oamenii spre genul asta de practici deoarece sunt la capatul puterilor.
    Saracia, lipsa sperantei, lipsa unor mijloace minime de trai, slaba calificare in piat muncii, locurile de munca limitate, practic sunt marginalizati, iar dupa cum stii, crestinismul este religia oropsitilor, saracilor, bolnavilor si analfabetilor.
    Numaru` 4 in chestiunea asta sunt popii, sarlatanii, care exploateaza necazul, disperarea, slabiciunea psihica si dorinta omului de a crede in orice, numai sa se faca bine el sau o ruda apropiata. Sunt dispusi sa faca absolut orice, ca o minune sa se petreaca.
    Astia sunt numai cativa factori. Ei sunt multi, e mult de dezbatut pe tema asta,atat dpdv psihologic, educational, social , etc.

    Eu intrebarile legate de minciunile si aberatiile din Biblie am inceput sa le pun pe la 17 ani. Am inceput sa citesc una, alta, am inceput sa ascult si alte pareri, sa vad ce spune si concurenta, am inceput sa citesc bloguri si forumuri legate de ateism, umanism, rationalism si am vazut ca treaba nu e chiar atat de sfanta.
    Cu cat aprofundez mai mult stiinta, psihologia si fascinanta psihiatrie,imi dau seama de unele fenomene si ce se intampla la nivel neuronal in capetele crestinopatilor.
    Stima Leviatanule.

    Apreciază

  3. Stai pe-aproape, ca nu e singura. Madam crestinopata de la mine din birou e deosebit de mandra sa raporteze cum idioti – ca nu pot sa le zic parinti – vin cu copiii – fie ca sunt de cateva luni sau de varsta pre/scolara si stau ore intregi la slujbe. Pai zau ca ramai iar fara replica.

    Apreciază

  4. Da’ ai vazut comentariul asta?

    „Umbla un zvon in randul colegilor de scena cum ca „parintele Pomohaci” ar avea o orientare aparte, catre semenii sai de acelasi sex, ar fi si mai trist ca acei copii infiati de dumnealui sa fie doar de ochii lumii infiati, personal, nu ma mai pot mira de nimic in zilele noastre… Cine stie cate alte atrocitati se mai intampla la manastirea parintelui…”

    Apreciază

  5. La minutul 13:50 copilul spune despre parinte: „Da. E om bun, harnic, ne pune sa muncim toata ziua.” Inca un suflet pierdut pentru totdeauna.

    Apreciază

  6. Era popa harnic pentru ca EI munceau toata ziua, ca sclavii.
    Ceea ce se petrece acolo e un exemplu din viata de azi despre cum decurgeau treburile in societatea Evului Mediu, cand tzaranii de rand munceau 8 zile pe saptamana pentru preoti.
    Unora se vede ca le e dor de acele vremuri.

    Apreciază

  7. Per ansamblu, materialul de la ProTV imi pare a propaganda pentru BOR. Sau altfel spus: nu mergeti catre secte (ca va fac rau); ramaneti la BOR (ca va vrea binele). Acesta a fost mesajul! Parerea mea 🙂

    Apreciază

  8. Nu stiu cat de propagandistic e materialul daca e sa asculti atent mesajul de la finalul lui:

    Insa de un lucru putem fi siguri: cel mai usor poate fi manipulat un om aflat in suferinta, fizica sau psihica. Un om care simte o nevoie acuta sa creada in ceva, sa gaseasca un rost si un sens superior pentru viata lui. „Crede si nu cerceta” poate fi uneori cea mai scurta cale spre pierzanie.
    Antoaneta Dohotariu

    Cu alte cuvinte : nu fi atat de naiv incat sa crezi ca D-zeu te scapa din rahat.

    Apreciază

  9. Ne indreptam cu pasi repezi spre un Ev mediu tehnologizat, presarat cu exorcizari, pseudo-religii, secte, blesteme, pupatori de moaste, aia de se flegmeaza in san la trecerea pe langa fiecare constructie de beton. Sunt privite cu ostilitate stiinta, medicina, filosifia, secular-umanismul, ca facand parte din curente occidentale, nespecifice poporul roman.
    In schimb sunt acceptati toti obscurii ce promit viata vesnica, fericire, salvarea afacerilor, salvarea casniciilor si relatiilor.
    Leviatanule, o sa iau un afis de pe casa scarii, pus de domnii popi, o sa-l scanez si o sa ti-l trimit pe mail, ca sa vezi pana unde se poate ajunge cu asta. E chiar foarte haios.

    Apreciază

  10. am vazut emisiunea duminica, din pacate eram singura si n-am avut cu cine sa comentez,asa ca am vorbit de una singura cand am vazut cat e lumea de tampita.(nu’ ca nu stiam , dar…cand i mai si vezi la teveu…)
    prostia se plateste(zeciuiala)!!

    Apreciază

  11. „Exorcizatele” oare nu sunt platite sa faca circul asta ,de asta si cere atatia bani pentru „vindecare”,iar prostimea crede.

    Apreciază

  12. „Insa de un lucru putem fi siguri: cel mai usor poate fi manipulat un om aflat in suferinta, fizica sau psihica. Un om care simte o nevoie acuta sa creada in ceva, sa gaseasca un rost si un sens superior pentru viata lui. “Crede si nu cerceta” poate fi uneori cea mai scurta cale spre pierzanie.
    Antoaneta Dohotariu”

    Am mai urmarit odata finalul. In acest fel eu doresc/visez sa fiu criticat zilnic … Materialul nici nu s-a atins de BOR. Ba, mai mult, cei ce criticau practicile imorale si exorcismul erau chiar de la BOR (culmea nesimtirii) Concluzie manipulare ordinbara al ProTV-ului

    In plus insertul lui Mirel Banica: „Peisajul religios al Romaniei se apropie incet, dar sigur, de peisajul religios al occidentului (adica capitalistii/materialistii imputiti [nota mea]) in sensul ca asistam la un supermarket al religiilor […]”

    Repet: asa criticat ca BOR-ul ca in material as dori si eu sa fiu „criticat” zilnic ca nu as avea decat de castigat!

    Raman la parerea mea ca materialul e un indemn pentru prostime sa ramana la credinta „stramoseasca”! („Cercetati duhurile caci nu toate sunt de la Dumnezeu” Ioan 5,39 – minutul 2:22)

    Apreciază

  13. ori sunt platite ori au dereglari la mansarda
    Caz concret, real, o vecina de a mea are un baiat de 30 de ani diagnosticat cu schizofrenie paranoida, nu accepta nimic adus de la tara ca acolo in casa respectiva sunt duhuri, are niste fixuri cu mancatul samd , si sunt convinsa ca daca s-ar duce la biserica si popa l-ar „exorciza” tot asa ar urla si el

    Apreciază

Mulțumim pentru feed-back.

Blog la WordPress.com.

SUS ↑

