Si la gradinita vine popa ?? Rusine …

De vreo 3 saptamani particip, la cererea educatoarelor, la sedintele cu parintii de la gradinita la care merge fata mea. Si particip cu speranta ca pana la urma se va discuta ceva interesant la ele.

La prima sedinta cu parintii am fost destul de uimit sa vad ca intra pe usa clasei un nenica cu fustita neagra. Si am constatat ca e acelasi despre care am mai scris un articol, Din nou din Botosani.

In prima saptamana a venit singurel si a tinut o prelegere de vreo ora despre educatia copilului, despre evitarea maltratarilor si abuzurilor, fizice sau psihice. Ma manca limba intr-un stil mare sa il intreb cum se impaca discursul lui cu ceea ce spune pe la proverbe si anume faza aia cu „Cine nu isi iubeste copilul cruta ciomagul lui …” M-am abtinut doar pentru ca una din educatoare m-a vazut zambind si mi-a facut semn sa tac.

A doua saptamana a  venit cu doamna preoteasa, de profesie medic pneumolog. Si a inceput o lunga predica despre alimentatie si legatura ei cu biserica. Adeca doamna lui ii sustinea ideea ca postul este benefic in orice situatie, indiferent de om. Exact asta a raspuns cand am intrebat-o daca recomanda postul unui om care sufera de niste boli, multe, si cronice.

Am ramas interzis cand am auzit raspunsul, mai ales ca fusesem la ea cu un an in urma si ma sfatuit sa mananc cat mai multe proteine si calorii ca sa mai iau in greutate. Cand i-am amintit mi-a raspuns sec ca fiecare caz are particularitatile sale.

Ieri, vineri, popa s-a prezentat iar la sedinta. Desi ma dusesem acolo sa aflu cand fac aia serbarea aia cu Mosu`, n-am mai rezistat, m-am ridicat si am intins-o de urgenta cand am auzit ce vrea omu sa discute: intalnirea omului cu Fiul Omului, Jesus, Craciunul.

Partea cea mai idioata a fost ca am aflat si io cu ocazia asta ca de fapt popa e prezent saptamanal in gradinita aia, facand lectii de religie cu piticii de acolo.

Nu le mai ajung orele de religie din scoli, au trecut la indoctrinarea piticilor de 4-5 ani, de la gradinita.

Tot ce le pot spune popilor … sa va fie rusine !! Nici macar Hitler nu a incercat indoctrinarea de la varste de genul asta.

Oare pana unde poate merge nesimtirea voastra ?

15 gânduri despre „Si la gradinita vine popa ?? Rusine …

Adăugă-le pe ale tale

  1. Nu e vb numai de popi, ci si de educatoare.Bineinteles, si de mariile-lor, parintii.Adica, ma-ntelegi, lumea cere, noi le oferim cu drag…. Anul trecut am renuntat s-o inscriu pe fiica-mea la o gradinita (Zalau) unde directoarea a ramas stupefiata cind i-am comunicat ca eu nu vreau sa „profit” de oferta lor generoasa, adica ore de -ia ghici!- religie. „vaaaai, dar ce e rau ca invata sa spuna rugaciuni???”.Asa am aflat si ca inainte de mese, toti copiii (de 3-4 ani) trebuie sa spuna rugaciunea….A mai inceput ea sa bilbie ceva despre -cica- „ca asa au vrut majoritatea parintilor”, dar deja vorbea singura. Deci, din pacate, au invadat si gradinitele, urmeaza cresele! Probabil etapa urmatoare va fi sala de nasteri. Popa obligatoriu linga moasa…

    Apreciază

  2. Salut. Vorbesc din afara problemei, pentru ca nu am copii. Dar totusi, daca eram in situatia sa aflu ca cineva imi indoctrineaza copilul la gradinita fara stirea mea, nu stateam atat de cuminte. As fi cerut explicatii directoarei cu privire la prezenta unui popa intr-o gradinita laica si as fi insistat ca acel popa sa plece imediat din sala.
    Repet, nu stiu exact cum e sa ai un copil si am inteles ca e o problema cu gradinitele. Dar mi s-a urcat sangele la cap numai citind… dar sa fi fost acolo.

    Apreciază

  3. Eu la acea ultima sedinta il intrerupeam pe popa si incepeam sa vorbesc despre intalnirea omului cu Soarele de Solstitiul de Iarna (adevarata sarbatoare deturnata). Iar daca indraznea sa zica ceva, ii dadeam si cu ritualurile de fertilitate de la Echinoctiul de Primavara. Sau poate vrei sa pastrezi asta pentru Pasti…

    Apreciază

  4. Clar, nu mai avem scapare! Trebuia sa „faci gât” cum se spune. Daca nu acum, atunci data viitoare poate… Pai nu se incepe indoctrinarea imediat ce ai venit pe lume – botezul? Mai e de mirare? Nu asta e scopul lor, „multi si prosti”? Nu pe asta se bazeaza de secole? Nu si-ar pierde painea, si aia spurcata, fara noi? In concluzie, inca o data – vina nu este a lor, ei doar profita – vina este a noastra, a pagubitilor. Apropo, stiu ca ai auzit de „asezamantul” de la Valea Plopului, da’ stii cum sunt tratati copilasii acolo? Ca intr-un centru de indoctrinare, fiindca asta este. Din cand in cand, copiii fug de acolo, dar nimeni nu se intereseaza de ei, ca, asa cum spune „binefacatorul” lor, popa Tanase, vin inapoi dupa o zi, doua sau mai multe. Deci, in rastimpul asta, orice li se poate intampla acelor copii, da’ cui sa-i pese? Lu’ mnezeu, desigur. Cateodata cersesc, nici o problema. Fetele nu au voie sa poarte pantaloni (oare nici iarna, ma intreb?), copiii nu stiu ce este ala un televizor, iar baietii nu au voie sa foloseasca jucarii sub forma de arme. Postul e la ordinea zilei. Ce ziceti, viitor de aur tara noastre are, nu?

    Apreciază

  5. Si ce daca vine? Ai prefera sa vina mesagerii Celuilalt? Daca n-ai trait atingerea ingerilor, evident ca nu crezi in nimic. daca esti doar un idiot de dogmatic si ai prefera ca cel care vine la Gradinita sa poarte altceva decat sutana neagra, atunci tot in neant te vei regasi.
    Lasa-l sa-si faca treaba si sa salveze suflete. Si daca pe langa el, cel in sutana neagra, mai poti si tu salva cateva, nu ezita s-o faci. Daca nu, macar nu-l incomoda.
    Esti minor, obscur si limitat. Fie ca lumina sa-ti dea trairea de care ai nevoie. Amin.

    Apreciază

  6. „Vocea adevarului”, cine e, ma, tampitule, „Celalalt”? La dracu’ te referi? Si nu poti sa-i zici pe nume, crestinopatule? Ti-e teama ca o sa te ia in coarne, ai?

    Apreciază

  7. Nu stiu cat ati citit voi Legea Cultelor, dar nu aveti drepatate in articolul si in comentarii.In aceasta lege se spune:Art. 2. – (1) Libertatea religioasă cuprinde dreptul oricărei persoane de a avea sau de a adopta o religie, de a şi-o manifesta în mod individual sau colectiv, în public sau în particular, prin practicile şi ritualurile specifice cultului, inclusiv prin educaţie religioasă, precum şi libertatea de a-şi păstra sau schimba credinţa religioasă.
    (2) Libertatea de a-şi manifesta credinţa religioasă nu poate face obiectul altor restrângeri decât al celor care sunt prevăzute de lege şi constituie măsuri necesare într-o societate democratică pentru securitatea publică, protecţia ordinii, a sănătăţii sau a moralei publice ori pentru protejarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului..
    Art. 5. – (1) Orice persoană are dreptul să îşi manifeste credinţa religioasă în mod colectiv, conform propriilor convingeri şi prevederilor prezentei legi, atât în structuri religioase cu personalitate juridică, cât şi în structuri fără personalitate juridică.
    Asa ca un rezumat pentru cei mai putin informati:Orice crestin e liber potrivit legii sa isi manifeste credinta sa,in public, in institutiie publice(cum e si gradinita) si nu poti sa ii limtezi tu ca ateu sub 1% din populatie acest drept.Asa ca… mai lasati-o balta!Faceti ceva util acestei societati!

    Apreciază

  8. MAica … in public dar nu in institutiile publice !! Caalea sunt ale statului iar statul e laic, cel putin teoretic. Asa ca ….. lasa-neee, lasa-neee, ca ne-ai plictisit.

    Apreciază

  9. daca gradinita apartinea de o biserica si era finantata de acea biserica ok, daca vrei iti dai copilul, daca nu, nu
    Dar nu intr-o institutie publica, faci prozelitism religios unor copii de 3-4 ani care habar nu au si logic ca isi asculta educatoarea, la varsta aia nu pot realiza ce fac
    Rusine, rusine, rusine!

    Apreciază

Mulțumim pentru feed-back.

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

SUS ↑

