Pacatul Nostru – Salvarea Lor

Am primit nu de mult de la cineva o carte care, daca nu ar fi axata pe religie si prejudecatile ei, ar fi destul de bine scrisa. Am incercat sa o citesc si am avut surpriza sa vad ca autorul, de altfel un tip cu un discurs destul de coerent si cursiv, a inceput cartea cu o prostie: „Pacatul – problema fundamentala a omenirii”.

ray-s-banana-o

Hai mai !!

Inteleg ca asa incepe Biblia, pentru ca s-a dorit o manipulare cat mai usoara a maselor. Crestinismul considera dorinta de cunoastere absoluta un pacat. Din punctul asta de vedere autorul are dreptate: daca dorinta de cunoastere e pacat inseamna ca pacatul e universal. Pentru ca oamenii de rand au inceput sa se trezeasca si sa puna tot mai multe intrebari. Si cum te poti apara mai bine de intrebari incomode sau al caror raspuns nu poti sa il dai in mod coerent decat spunandu-i cel ce intreaba ca face un pacat.

Si pacatul NU E PROBLEMA FUNDAMENTALA a omului.

Nu cand in lumea asta oameni inca mai mor din cauza unor boli considerte tratabile. Nu cand in lume inca se mai raspandeste HIV/SIDA prin ace de siringa si ustensile medicale. Nu cand suntem amenintati cu cresterea nivelului marilor in urmatoarele decenii din cauza topirii calotelor glaciare, fapt ce va duce la schimbarea situatiei geografice si demografice a globului.

Nu incerci sa convingi un rational ca pacatul e problema No. 1 cand pe Terra inca se mai moare de foame, cca. 1/3 din populatie, si cand jumatate de cei ramasi au un grad de civilizare cu mult sub pragul normal.

Crestinii chiar nu realizeaza ca daca vrei sa schimbi in lumea asta ceva trebuie sa incepi cu fizcul. Cel ce se gandeste ce va pune maine pe masa copiilor nu va crede niciodata ca D-zeu e mare si bun. La fel si cel ce sufera de o boala care provoaca dureri greu de suportat sau care duce la finalitatea capitala.

Noroc ca inainte de generatia mea au existat si alti oameni care nu au considerat ca e pacat sa stii, altfel am fi murit si azi din cauza unei banale gripe.

TRAIASCA CUNOASTEREA !!! chiar daca nu e absoluta.

14 gânduri despre „Pacatul Nostru – Salvarea Lor

Adăugă-le pe ale tale

  1. „Crestinii chiar nu realizeaza ca daca vrei sa schimbi in lumea asta ceva trebuie sa incepi cu fizcul.” Probabil sti ca nu toti suntem de-acord cand spui asta. Este chestie demonstrata la ordinea zilei si in fiecare zi inversul afirmatiei tale. Un simplu exemplu: Daca eu eram obisnuit sa fur si am dus o fiata de furacios asa, si apoi m-am hotarat ca nu imi face bine sa mai fur, inseamna ca nu mai fur, si din magazine nu vor mai disparea bunuri. Corect? Eu zic ca e corecta afirmatia.

    Atunci, Iulian (asa parca stiam ca te cheama), nu cumva directia schimbarii este de la interior spre exterior? Adica de la GANDUL, care este intangibil, catre exteriorul fizic. Nu e nevoie sa-mi raspunzi, numai gandeste-te daca e corect ce ai scris. Si nu ma trata ca pe un crestin cand te gandesti la argumentatia mea. Fa abstractie.

    Inca ceva: Intru de drag pe blogul tau. Nu pentru ca accept argumentatiile tale, ci pentru eu simt ca esti deschis cat de cat si te gandesti si la ce au de spus crestinii (nu ortodocsii – am zis crestinii). Sa sti ca iti face bine tie ca persoana.

    Te salut.

    Apreciază

  2. Traiasca cunoasterea!!! Un verset in Biblie spune Osea 6:3 Să cunoaştem, să căutăm să cunoaştem pe Domnul! Căci El Se iveşte ca zorile dimineţii şi va veni la noi ca o ploaie, ca ploaia de primăvară care udă pământul!”

    Apreciază

  3. Stimate domn,
    „Crestinismul considera dorinta de cunoastere absoluta un pacat” Cunoasterea absoluta nu exista. Absolutul exista, dar cunoasterea lui nu, pentru ca ar trebui sa cunosti ceea ce e simplu si unic prin ratiune, adica prin parti, prin chestii mai putin generale decat el. E pacat pentru ca e o absurditate.
    „Nu incerci sa convingi un rational ca pacatul e problema No. 1 cand pe Terra inca se mai moare de foame, cca. 1/3 din populatie, si cand jumatate de cei ramasi au un grad de civilizare cu mult sub pragul normal.” Stimabile, ai o viziune destul de redusa, care nu priveste decat spre particular, nu spre general. Stiu ca polemica cu ateii este inutila, dar am spus-o cu titlu informativ.
    „Cel ce se gandeste ce va pune maine pe masa copiilor nu va crede niciodata ca D-zeu e mare si bun. La fel si cel ce sufera de o boala care provoaca dureri greu de suportat sau care duce la finalitatea capitala.” Nu sunt convins de asta. Ia mai vezi, sigur ai vazut tu astfel de oameni? Sa fim seriosi, aici aberezi. Poate sa creada, si unii chiar o fac.
    „Noroc ca inainte de generatia mea au existat si alti oameni care nu au considerat ca e pacat sa stii, altfel am fi murit si azi din cauza unei banale gripe.” Daca asta inseamna sa stii, atunci sunt mandru ca sunt un ignorant, oricat de bine as fi citit Vedele ori as fi inteles fenomenologia.

    Apreciază

  4. 1. Tot o absurditate logica este si alaturarea omniscientei si a omnipotentei.
    2. Daca eu am o viziune redusa, ce mai poti spune despre un crestin cu creierul spalat care nu accepta tratamentele conventionale si isi lasa copii sa moara din cele mai banal afectiuni?
    3. Cate discutii ai avut cu persoane care chiar nu au dupa ce bea apa. Ca eu in 5 ani de munca in ONG m-am saturat de persoane de genul asta si discutiile cu ei mi-au aratat cam ce si cum gandesc despre God(zilla).
    4. Si eu ma bucur ca esti ignorant. Vedele si fenomenologia sunt cam in aceeasi oala cu crestinismul. Nu cer numanui sa se apuce de cercetari medicale. Mai ales unui crestin. Chiar ma bucur ca esti ignorant. In cazul asta e un savant mai putin care sa sustina prostia cu cretionismul.

    Apreciază

  5. Silviu:

    Daca nu ai avea ce manca pun pariu ca nu te-ai lasa de furat. Hai sa fim seriosi, de furat nu se apuca decat cei ce nu au ce pune pe masa.
    Si eu nu tratez pe nimeni ca pe un crestin ci ca pe un om. Daca acel om are o problema cu intelegerea argumentatiei … problema lui.

    Apreciază

  6. „Daca nu ai avea ce manca pun pariu ca nu te-ai lasa de furat. Hai sa fim seriosi, de furat nu se apuca decat cei ce nu au ce pune pe masa.”

    Haide Iulian, stii si tu ca nu este chiar asa. Multi o fac doar ca sa castige un ban mai usor. Sa muncesti e mult mai greu decat sa furi ceva ce nu iti apartine.

    Apreciază

  7. Claudiu discutam despre un lant al slabiciunilor:
    Furi acum ca esti copil prost, iti iei dosar penal, dupa ce iesi de la racoare nu te mai poti angaja si ramai fara mancare. Si asa mai departe.

    Apreciază

  8. Si… stai putin. Chestia cu furtul era doar un exemplu (mai citeste o data comentariul meu). Ideea nu era FURTUL SI MOTIVELE LUI. Ideea era DIRECTIA SCHIMBARII. Adica dinspre partea intangibila catre partea tangibila. Pentru ca tu sustineai ca trebuie sa schimbam lucrui practice ca sa putem schimba si niste moduri de gandire. ceva de genul asta.

    Nu distrage atentia de la ideea principala a comentariului meu.

    E bine sa mai citesti o data si sa reformulezi raspunsul.

    Apreciază

  9. Acum te inteleg, chiar daca nu te aprob. Ma ierti de orice afirmatie jignitoare la adresa-ti. N-am un astfel de drept, in cazul tau.

    Apreciază

  10. Pingback: Petrestate's Blog
  11. Pingback: Petrestate's Blog
  12. Ba din pacate, daca te gandesti ca sensul vietii noastre ar putea fi legat de energie, de creierul nostru, de credinta 100% in ceva din care rezulta o intamplare reala, poti zice ca pacatul e o piedica a omului pentru a-si indeplini destinul. Si bolile se trateaza cu efectul Placebo, dar un om pacatos si-ar putea zice: „de ce ar merge? Oricum am facut destul rau, Dumnezeu nu m-ar salva PE MINE.” (desnadejde)
    Si nu nu se incepe cu fizicul. Daca am fi o rasa spiritualizata, nu am incepe cu asa ceva. Dar din moment ce suntem doar oameni incepem cu fizicul. Iar religia spune sa ajuti pe cel din jurul tau, deci e un pacat daca POTI sa faci asta si NU FACI. Deci, da problema mare si pacatul asta.

    Apreciază

  13. Daca ma gandesc mai bine cred ca n-am explicat cum trebuie problema. Tu confunzi viata materiala pe care o duc crestinii, cu viata spirituala. Nu-i nimic, si mie mi se intampla si pe la case mai mari se mai intampla. In viata materiala problemele sunt cele mentionate de tine, problemele lumesti. Insa in viata spirituala aceste probleme nu te afecteaza, deci problema nr 1 este pacatul aici. Desigur ca asa cum majoritatea crestinilor fac, trebuie sa te preocupi de viata materiala, si sa-ti rezervi umpic de timp si pentru cea spirituala. Unui ateu care a vorbit cu mine nu-i convenea acest timp irosit. Adica cat? 2 ore Duminica (cand oricum nu muncesti) + 10 minute/zi pentru rugaciuni, adica aproximativ 3 ore pe saptamana (in cazul in care saptamana are 168 ore). Oricum, de problemele astea, cum am mai zis, e pacat sa nu te ocupi daca poti, si nici Dumnezeu nu zice sa nu te ocupi de ele: „Munceste ca si cum n-ai muri niciodata, si roaga-te ca si cum ai muri maine”.
    PT CRESTINI (recomand sa citeasca si ateii, e important. Pentru a ma scapa pe mine de intrebarea de ce/ cum ne rugam.)
    Iar dintre toate acele rugaciuni, cate sunt intradevar de sus? 1 singura: Tata Nostru. Atat. Daca spuneti aceasta rugaciune, iar apoi cereti, si nu vi se da amintiti-va de versul „faca-se voia ta” (nu a noastra). Mai exista o problema: a cum te rogi. Un om slab zice „Doamne fa-mi, Doamne da-mi.” (da eu de preferat sa nu fac nimic, mi cam lene sa ma misc) Un om puternic zice „Doamne ajuta-ma sa fac.” Deci nu vreau sa aud intrebari de genul: de ce se roaga 100 de oameni pentru Ferrari si numai la 1 ii raspunde? Daca ala 1 a avut bani, inseamna ca i-a raspuns, in conditiile in care la Dumnezeu nu-i prea permis sa te rogi pentru bani („Nu-i poti sluji si lui Dumnezeu si lui Mamona”.-Iisus; Mamona e demonul banilor), ci mai degraba pentru chestii spiritaule, nu lumesti.

    Apreciază

Mulțumim pentru feed-back.

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

SUS ↑

